یکشنبه / ۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۰۹:۱۳
سرویس : آشامیدنی ها و نوشیدنی های گرم
کد خبر : ۶۴۷۹۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس آشامیدنی ها و نوشیدنی های گرم

کاهش یک درصد شکر موجود در نوشابه‌ها

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه در برخی استان‌ها ۵ درصد افراد جامعه دچار اضافه وزن هستند و نزدیک ۴۰ درصد این افراد چاق محسوب می‌شوند، از کاهش یک درصد شکر موجود در نوشابه‌ها خبر داد.

رسول دیناروند پیرامون اقدامات انجام گرفته در حوزه مقابله با دیابت اظهار داشت: ما به نیازهای فوری مردم در حوزه درمان توجه داریم ولی فکر منطقی این است که با آینده نگری خود را برای آینده آماده شویم.

وی زندگی ماشینی را مشکل امروزی بشر دانست و افزود: هم اینک اکثر مردم ما اضافه وزن دارند و در برخی استان‌ها 5 درصد افراد جامعه دچار این مشکل هستند و نزدیک 40 درصد این افراد چاق محسوب می‌شوند.

دیناروند با بیان اینکه جامعه بیش از میزان نیاز کالری دریافت می‌کند، گفت: عدم تحرک و استرس، بیماری‌هایی به همراه دارد که یکی از آنها دیابت است.

وی افزود: در سند کنترل بیماری‌های غیر واگیر قید شده است که وزارت بهداشت کارهای بسیاری در حوزه اقدامات اجرایی در حوزه دیابت در نظر گرفته است تا از بروز آن جلوگیری کنیم.

دیناروند کاهش کالری در غذاها را یکی از دستورالعمل‌ها معرفی کرد و گفت: از ابتدای امسال حداقل یک درصدِ شکر موجود در نوشابه‌ها کاهشی جدی می‌یابد و این اقدام در سایر غذاها نیز صورت می‌پذیرد.

همچنین در این برنامه رادیویی اسداله رجب - رئیس انجمن دیابت ایران نیز اظهار داشت: مسئله اصلی در ارتباط با دیابت پیشگیری است که باید بدان بیشتر توجه شود.

وی ادامه داد: اصلی ترین اقدام در پیشگیری آموزش است و باید مردم را توجیه کنیم که مراقبت از جسم یک امرِ واجب است.

رجب خاطرنشان کرد: در آموزش باید هزینه‌هایی از سوی سازمان‌های بیمه گر پرداخت شود که عملاً بدون این هزینه‌ها آموزش صورت نمی‌پذیرد./ تسنیم
(یکشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۵) ۰۹:۱۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها