سه شنبه / ۳۱ فروردین ۱۳۹۵ / ۰۹:۵۷
سرویس : شیرینی و شکلات
کد خبر : ۶۴۶۸۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس شیرینی و شکلات

اجازه نمی دهیم داستان تلخ شکر در سال ۸۵ تکرار شود / شکر وارداتی را رصد می کنیم

محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی روز گذشته در اتاق بازرگانی ایران حاضر شد تا سخنان بخش خصوصی را بشنود و به آنها در باره مشکلات شان توضیح دهد .

در این نشست برخی از تولیدکنندگان محصولات کشاورزی تنگناهای کار خود را مطرح کردند. یکی از کسانی که به حجتی و وزارت جهاد کشاورزی انتقاد کرد مدیر کارخانه شیرین عسل بود . او خطاب به حجتی گفت صنایع غذایی از جمله صنایعی است که شکر مصرف می کند و در حال نابودی هستند و در این شرایط وزارت جهاد کشاورزی واردات شکر را ممنوع کرده است. در این وضع شما انتظار دارید مابتوانیم با ترکیه که شکر ارزان قیمت وارد می کند رقابت کنیم.
محمود حجتی پس از شنیدن سخنان منتقدان به ویژه مدیر و مالک شیرین عسل گفت : دولت ، وزارت جهادکشاورزی و من هرگز با واردات موقت شکر مخالفت نداریم اما هیچگاه اجازه نمی دهیم شکر به اسم واردات موقت وارد شود اما به بازار سرازیر شود و در این کار جدی و سرسخت است و با شدت بازار را رصد می کند.
دولت اجازه نمی دهد داستان تلخ شکر در سال ١٣٨۵ تکرار شود و تولید شکر و چغندر سقوط کند. درحالی که تولید شکر در ایران باکمی مدارا و سخت کوشی می تواند به خودکفایی برسد . میزان واردات مورد نیاز شکر فقط ٣٠٠ تا ۴٠٠ هزارتن است ، اجازه واردات ٢.۵ میلیون تن واردات شکر رانمی دهد . این اتفاق در سال ١٣٨۵ رخ داد و تولید چغندر و شکر سقوط کرد . درحالی که در همین شرایط کارخانه های شکر صدها میلیاردتومان طلب کشاورزان خرده پا را نداده اند، آیا جایز است شکر ارزان نگه داشته شده خارجی را که دامپینگ شده است را به بازار بریزیم و تولید داخلی را در شرایط دشوار قرار دهیم؟
حجتی ادامه داد اگر چند کارخانه تولید قند و شکر در خوزستان احداث شود مشکلات شکر ایران حل می شود و ما از سرمایه گذاری در این صنعت حمایت می کنیم.
(سه شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۵) ۰۹:۵۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها