دوشنبه / ۳۰ فروردین ۱۳۹۵ / ۱۳:۲۰
سرویس : اخبار شرکتهای غذایی بورس
کد خبر : ۶۴۶۷۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس اخبار شرکتهای غذایی بورس

ذرت و جو کل کشور در سال ٩٥ در بورس کالای ایران عرضه می‌شود

هیات دولت به منظور کمک به ارتقای کیفی محصولات و تولیدات کشاورزی و نیز امکان تامین مالی مورد نیاز با استفاده از نقدینگی موجود خریداران و سیستم بانکی، محصولات ذرت و جو را در کلیه استان ها به منظور عرضه در بورس کالای ایران در سال ۱۳۹۵ تعیین کرد.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت؛ در جلسه هیات دولت که به ریاست حسن روحانی، رییس جمهوری تشکیل شد، هیات دولت به منظور کمک به ارتقای کیفی محصولات و تولیدات کشاورزی و نیز امکان تامین مالی مورد نیاز با استفاده از نقدینگی موجود خریداران و سیستم بانکی، محصولات ذرت و جو را در کلیه استان ها به منظور عرضه در بورس کالای ایران در سال 1395 تعیین کرد.
در ادامه دولت آیین نامه کشت فراسرزمینی را با توجه به کمبود منابع آبی در ایران، محدودیت در فعالیت های بخش کشاورزی و جلوگیری از بروز مشکلات جدی در ایجاد ثبات و پایداری امنیت غذایی در کشور تصویب کرد.
به موجب آیین نامه یاد شده، وزارت جهاد کشاورزی مکلف است نسبت به تنظیم و ارائه مشوق ها و حمایت ها به متقاضیان کشت فراسرزمینی، از جمله انجام پشتیبانی، ارائه اطلاعات و مشاوره های لازم به متقاضی و تعهد خرید محصولات یا تولید قراردادی در مورد محصولات مورد نیاز اقدام کند.
بر اساس این گزارش؛ در روش کشت فراسرزمینی با توجه به گستره اراضی قابل کشت بلااستفاده در سایر نقاط دنیا، می توان با استفاده از دیپلماسی مطلوب از این منابع بهره برداری کرد. استفاده از این روش می تواند در چارچوب برنامه های بلندمدت به یکی از راهکارهای ثبات بخشیدن به عرضه محصولات اساسی، مدیریت عرضه و تامین آن از خارج کشور و تامین بخشی از نیازهای غذایی، کاهش فشار بر منابع آبی و خاکی کشور و حصول اطمینان در واردات محصولات مورد نیاز کشور از خارج مبدل شود.
(دوشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۵) ۱۳:۲۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها