دوشنبه / ۳۰ فروردین ۱۳۹۵ / ۱۰:۱۲
سرویس : آزمایشگاه، گواهینامه ها و اسانس
کد خبر : ۶۴۶۶۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس آزمایشگاه، گواهینامه ها و اسانس

چراغ راهنمای 500 محصول غذایی در مازندران روشن شد

مدیر نظارت بر مواد غذایی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران از نصب چراغ راهنما روی حدود 500 فرآورده غذایی در مازندران خبر داد.

مهندس حسن مکرمی، مدیر نظارت بر مواد غذایی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران از نصب چراغ راهنما ( نشانگر رنگی محتوای تغذیه ای ) روی حدود 500 فراورده های غذایی استان خبر داد.
وی افزود: سیاست وزارت بهداشت و درمان مبنی بر نصب برچسب چراغ راهنما بر روی فرآورده های غذایی در مازندران نیز با جدیت پیگیری شده است.

مهندس مکرمی ادامه داد: اقدامات زیادی برای کنترل و کاهش استفاده از فرآوره های غذایی مضر سلامت در حال انجام است که نصب  برچسب چراغ راهنما بر روی فراورده های غذایی از آن جمله است. چراغ راهنمای غذایی شامل سه رنگ نارنجی ، سبز و قرمز است به صورت برچسب بر روی فراورده های غذایی درج می شود . روی این برچسب ها میزان کالری، میزان قند ، اسید چرب ، شکر ،نمک و در  مواردی افزودنی ها و مواد نگهدارنده به صورت رنگ نمایش داده می شود.

 
مدیر نظارت بر مواد غذایی معاونت غذا و دارو مازندران گفت: رنگ قرمز نشانه هشدار مصرف و مضر بودن مواد غذایی است،رنگ نارنجی یا زرد نشانه هشدار برای مصرف زیاد آن است و رنگ سبز نشانه بیخطر و مفید بودن آن ماده غذایی است‌.
(تعریف مضر بودن مواد غذایی: می توان به بالا بودن میزان چربی، قند، نمک اشاره کرد که برای افراد بیمار مضر می باشد ولی برای افراد عادی هر چند که مضر نیست اما مصرف ان توصیه نمی شود.)

مهندس مکرمی در پایان به تعداد حدود 500 کارخانه تولید فرآورده های غذایی در استان اشاره کرد و گفت: در این کارخانه ها حدود سه هزار فرآورده غذایی تولید می شود که طرح نشانگرهای رنگی تغذیه ای را با موفقیت اجرا کرده اند و معاونت غذا و دارو مازندران به تمامی واحدها ابلاغ کرده اند تا هر چه سریعتر این نشان را بر روی محصولات خود درج نمایند.

(دوشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۵) ۱۰:۱۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها