دوشنبه / ۱۶ فروردین ۱۳۹۵ / ۱۱:۴۳
سرویس : اقتصاد
کد خبر : ۶۴۳۲۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس اقتصاد

کاهش نرخ سود بانکی متناسب با تورم؛ مولفه عمل به اقتصاد مقاومتی است

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در خصوص شعار سال ۹۵ مبنی بر " اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" گفت: در حال حاضر نرخ تورم حدود ۱۲ درصد اعلام می شود،بنابراین باید نرخ سود بانکی تا ۱۴ درصد کاهش یابد.

احمد توکلی با تاکید بر لزوم انجام اقدامات عملی در حوزه اقتصاد،گفتبدیهی است که :پیشرفت در اقتصاد کشور از اولویت ها محسوب می شود،بنابراین باید در عمل این مهم صورت گیرد.

نماینده مردم تهران، اسلامشهر، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:در یک مقطع زمانی بانک ها،نرخ سود بانکی را بالا بردند و در این رابطه عنوان می کردند به دلیل نرخ تورم بالا باید نرخ سود بانکی بالا برود.

 

نرخ سودبانکی متناسب با تورم کاهش یابد


این نماینده مردم در مجلس نهم در خصوص شعار سال 95  مبنی بر " اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" گفت: درحال حاضر نرخ تورم حدود 12 درصد اعلام می شود بنابراین باید نرخ سود بانکی تا 14 درصد کاهش یابد و انجام این مهم بصورت عملی یعنی در اقتصاد کشور اقدامی صورت گرفته است.

عضوکمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی،یادآور شد:در صورتی که نرخ سود بانکی متناسب با نرخ تورم کاهش یابد؛می توان گفت که در عمل در راستای نیل به اهداف اقتصاد مقاومتی حرکت اجرایی صورت گرفته است.
(دوشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۵) ۱۱:۴۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها