سه شنبه / ۱۰ فروردین ۱۳۹۵ / ۱۱:۲۸
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۶۴۲۴۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های لبنی

کارخانه‌های لبنی اردبیل نیازمند سرمایه در گردش هستند

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: اغلب کارخانه‌های لبنی نیازمند سرمایه در گردش هستند و با مشکلات مالی مواجه شده‌اند.

اصغر پرتوی  در پاسخ به چرایی توسعه حداقلی واحدهای لبنی با وجود تولیدات دامی قابل‌توجه در استان اردبیل، تصریح کرد: اغلب واحدها با کمبود سرمایه مواجه‌اند.

وی افزود: این مهم موجب شده نتوانند مواد اولیه تولیدی استان را پیش خرید کنند و در ادامه واحدهای لبنی استان‌های دیگر شیر و تولیدات لبنی استان را خریداری می‌کنند.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان با پذیرش این مهم که شیر تولیدی اردبیل در واحدهای صنعتی استان‌های همسایه صرف می‌شود، تأکید کرد: بهبود وضعیت کارخانه‌های لبنی مورد تأکید جهاد کشاورزی استان است.

پرتوی با بیان اینکه وضعیت واحدها بارها در جلسات مختلف تشریح شده است، اضافه کرد: لازم است تسهیلات مناسبی به عنوان سرمایه در گردش در اختیار واحدها قرار گیرد تا حداقل بتوانند بخشی از بدهی‌های بانکی خود را با رونق تولید تصفیه کنند.

وی با تأکید به اینکه در بخش کشاورزی چند نوع تسهیلات ارائه می‌شود، اضافه کرد: از جمله تسهیلات فنی و اعتباری با هشت تا ۱۰ درصد برای آبیاری تحت‌فشار ارائه می‌شود.

به گفته معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان تسهیلات یارانه دار با ۱۰ درصد نرخ در مناطق محروم و ۱۴ درصد در مناطق برخوردار پرداخت می‌شود.

پرتوی افزود: علاوه بر این تسهیلات خط اعتباری ویژه نیز با ۱۶ درصد پرداخت می‌شود.

وی تأکید دارد که برای بهبود وضعیت واحدهای لبنی و جلوگیری از خام فروشی تولیدات دامی استان در سال جاری باید تسهیلات مناسبی در اختیار واحدها قرار گیرد./ مهر

(سه شنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۵) ۱۱:۲۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها