سه شنبه / ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ / ۱۰:۱۹
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۶۴۱۹۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

صادرات 8 هزار تنی مرغ از قائم‌شهر به خارج کشور

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم‌شهر از صادرات 8 هزار تنی مرغ منجمد از این شهرستان به خارج کشور خبر داد.

فرزین فرهادی ، گفت: شهرستان قائم‌شهر دارای 161 واحد مرغ‌داری با میزان جوجه‌ریزی در هر دوره 3 میلیون و 80 هزار و 760 قطعه‌ای است.

وی افزود: سالانه 2 هزار و 400 تن گوشت سفید آماده طبخ در این شهرستان تولید می‌شود که رتبه چهارم را در استان به خود اختصاص داده است که این میزان تولید توسط مرغ‌داران، بیش از میزان نیاز مصرف‌کنندگان شهرستان بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی قائم‌شهر ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در افزایش تولید گوشت سفید برای امنیت غذایی، اشتغال‌زایی مولد و کاهش هزینه تولید، مجتمع تولید گوشت مرغ پرستو قائم نسبت به بازاریابی مرغ منجمد در خارج از کشور اقدام کرده است.

فرهادی اضافه کرد: مجتمع تولید گوشت مرغ پرستو قائم دارای کد IR برای صادرات است و در زنجیره تأمین گوشت مرغ دارای واحد پرورش مرغ مادر گوشتی، کارخانه جوجه‌کشی و کارخانه کارتن‌سازی است.

وی خاطرنشان کرد: این کشتارگاه در 2 فاز به ظرفیت 4 و 6 هزار قطعه‌ای در ساعت و تونل‌های انجماد منفی 35 درجه سانتی‌گراد با ظرفیت 80 تن در هر شیفت کاری و سردخانه منفی 18 درجه سانتی‌گراد با ظرفیت یک‌هزار و 500 تن فعالیت دارد.

مدیر جهاد کشاورزی قائم‌شهر با بیان اینکه سال گذشته 8 هزار تن مرغ منجمد از این شهرستان به خارج کشور صادر شد، گفت: از ابتدای امسال تاکنون مجتمع تولید گوشت مرغ پرستو قائم توانسته یک‌هزار و 886 تن گوشت مرغ به کشورهای عراق و افغانستان صادر کند./ فارس
(سه شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۴) ۱۰:۱۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها