پنج شنبه / ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ / ۱۹:۲۸
سرویس : فراورده های روغنی
کد خبر : ۶۴۱۱۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فراورده های روغنی

سقف واردات روغن پالم با مصوبه هیئت وزیران برداشته شد

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی تهران گفت: با مصوبه امروز هیئت وزیران محدودیت واردات روغن پالم مانند سایر روغن‌ها برداشته شده است و به هر میزانی می‌توان آن را با تعرفه ۲۶ درصدی وارد کرد.

کاوه زرگران  اظهار کرد: امروز درباره واردات انواع روغن در هیئت وزیران صحبت شد و نهایتا برای سال 95 تعرفه واردات دانه 5 درصد، روغن‌های  آفتاب گردان و سویا 10 درصد و روغن پالم 26 درصد تعیین شد.

وی افزود: بر اساس مذاکره ای نیز که با رئیس سازمان غذا و دارو نیز انجام شده بود، ایشان نیز عقیده داشت که  سقف واردات روغن  پالم  نیز برای سال 95 برداشته شود و دیگر محدودیت وزنی برای واردات این محصول وجود نداشته باشد، اما تعرفه واردت روغن پالم به 26 درصد برسد.

دبیرکل کانون انجمن‌های صنایع غذایی ایران ادامه داد:محدودیت واردات این محصول(پالم) مانند سایر روغن‌ها برداشته شده است و به هر میزانی می‌توان آن را وارد کرد.

وی با اشاره به اینکه واردات روغن خام منوط به خرید دانه‌های داخلی است تصریح کرد: بر این اساس واردکنندگان باید به ازای واردات هر کیلوگرم روغن یک کیلوگرم دانه های روغنی داخلی را خریداری کنند که این امر نیز خود معادل تعرفه 10 درصدی است و هزینه واردات را بیشتر می‌کند.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی تهران تاکید کرد:تعرفه واردات دانه و کنجاله درسال آینده نیز یکسان است که این امر دیگر توجیحی برای فعالیت کارخانجات روغن کشی در سال آینده نخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزای تسنیم، سقف واردت روغن خام در سال 420 هزار تن بود که با مصوبه هیئت وزیران دیگر محدودیتی برای واردات این محصول وجود نخواهد داشت./ تسنیم
(پنج شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۴) ۱۹:۲۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها