پنج شنبه / ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ / ۱۹:۲۰
سرویس : خشکبار، حبوبات و تنقلات
کد خبر : ۶۴۱۱۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خشکبار، حبوبات و تنقلات

افزایش 70 درصدی قیمت بادام هندی/ روزهای آرام قیمت شیرینی

در آستانه نوروز روسای اتحادیه ها از آرامش بازار و قیمت ها خبر می دهند.

 این روزها بازار در تب و تاب خرید مردم حسابی گرم شده اما در بین تمامی صنوف صنف آجیل و خشکبار و شیرینی روزهای شلوغی را می گذرانند اما قیمت ها در این بازار خوردنی ها چطور پیش می رود؟

علیرضا ارزانی ممقانی رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به اینکه در ایام عید مشکلی برای تأمین و عرضه انواع آجیل و خشکبار وجود ندارد اظهار داشت: با وتوجه به رکودی که در این صنف حاکم شده باید گفت که بازار شرایط خوبی ندارد اما پیشبینی می کنیم که در روزهای پایانی سال وضعیت بهبود یابد.

وی افزود: در سال جاری تنها قیمت دو محصول بادام هندی و نخودچی در مقایسه با سال گذشته افزایش داشته به طوریکه بادام هندی از افزایش 70 درصدی و نخودچی 60 درصد افزایش قیمت داشته است.

ارزانی در ادامه یادآور شد: فروش آجیل و خشکبار در مقایسه با سال گذشته 50 درصد کاهش یافته است.

وی درباره نرخ انواع خشکبار گفت: قیمت هر کیلو تخمه ژاپنی 22 الی 35 هزار تومان، مغز بادام زمینی 9 الی 16 هزار تومان، تخمه کدو گوشتی 24 الی 30 هزار تومان، پسته اکبری 43 الی 75 هزار تومان، پسته فندقی 37 الی 45 هزار تومان، پسته احمدآقایی 38 الی 50 هزار تومان، فندق 25 الی 35 هزار تومان، نخودچی 10 الی 14 هزار تومان، بادام هندی 50 الی 65 هزار تومان است.


***بازار آرام شیرینی فروش ها

علی بهره‌مند رئیس اتحادیه شیرینی و شکلات در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص وضعیت بازار شیرینی و شکلات در آستانه سال نو گفت: شاهد افزایش قیمت در بازار شیرینی و شکلات نخواهیم بود و قیمت‌ها با نرخ مصوب سال 93 اعمال می‌شود.

وی درباره نرخ شیرینی‌های پرمصرف در این روزها گفت: قیمت هر کیلوگرم شیرینی زبان و پاپیونی 12 هزار تومان و 500 تومان، شیرینی گل محمدی 12 هزار تومان، شیرینی تر 15 هزار تومان، نان برنجی 12 هزار و 500 تومان و کیک یزدی 9 هزار تومان است.

بهره‌مند، در خصوص عاقبت قیمت شیرینی در سال جدید نیز گفت: اتحادیه هنوز برنامه‌ای برای افزایش قمیت محصولات ندارد.

*** هنوز قیمت میوه اوج نگرفته است

حسین مهاجران رئیس اتحادیه میوه و سبزی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص تحولات بازار میوه و سبزی اظهار داشت: در چند روز گذشته قیمت موز به مرز ۴۲۰۰ تومان رسید که اکنون با کاهش ۱۰۰۰ تومانی در هر کیلو به قیمت ۳۳۰۰ تومان در بازار عرضه می‌شود.

وی در ادامه بیان کرد: در لیست قیمت انواع میوه، تنها پرتقال به سبب گرمی هوا در شمال به افزایش تلفات و آفات کاهش یافته، به طوری که قیمت هرکیلو پرتقال تامسون بین ۱۸۰۰ الی ۲۵۰۰ تومان است.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی تصریح کرد: در حال حاضر قیمت هر کیلو سیب درختی قرمز و سفید ۳ الی ۴ هزار تومان، پرتقال تامسون ۱۸۰۰ الی ۲۵۰۰ تومان، خیار گلخانه ۲۵۰۰ تومان، خیار بوته‌ای ۱۵۰۰ تا ۳۰۰۰ تومان، نارنگی بندری ۹ تا ۱۰ هزار تومان است./ باشگاه خبرنگاران

(پنج شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۴) ۱۹:۲۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها