پنج شنبه / ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ / ۱۰:۳۹
سرویس : خشکبار، حبوبات و تنقلات
کد خبر : ۶۳۹۵۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خشکبار، حبوبات و تنقلات

هشدار سازمان غذا و دارو درباره آجیل‌های مانده سال قبل

رئیس آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو گفت: توصیه می‌شود افراد آجیل‌های مانده سال قبل را خریداری نکنند زیرا آلودگی قارچی این مواد بیشتر است.

حسین رستگار رئیس آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو  درخصوص آزمایشات انجام شده روی آجیل‌ها بیان کرد: طبق بررسی‌های انجام شده در اسفند ماه سال جاری، مشخص شده است که مهم‌ترین مشکل آجیل‌ها از نظر بهداشتی، استفاده از رنگ‌های غیر مجازی بوده است که اغلب به اسم زعفران مصرف می‌شوند.

وی اضافه کرد: آجیل‌هایی مثل پسته، تخمه، فندق و بادام مورد آزمایش قرار گرفته‌اند.بررسی‌ها حاکی از آن است که در پسته‌ها از زردچوبه‌ بجای زعفران استفاده می‌شود.در مواردی نیز مشاهده شده است که از رنگ‌های غیر مجاز برای رنگ دادن به آجیل‌ها استفاده شده است.

رستگار عنوان کرد: سودجویان برای اینکه آجیل‌های مانده سال قبل را به جای آجیل تازه بفروشند برای تغییر ظاهر این محصولات از همین رنگ‌های غیرمجاز استفاده کرده‌اند، همچنین عده‌ای دیگر  برای فروختن آجیل‌هایی که قابل فروش یا صادرات نیستند مواد افزودنی غیرمجاز مصرف می‌کنند تا بتوانند آلودگی قارچی آجیل را از بین ببرند.

وی ادامه داد: بنابراین توصیه می‌شود که مردم از دستفروشان خرید نکنند.

رئیس آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: آلودگی قارچی تأثیر بسیار منفی روی کبد افراد دارد. پس افراد سعی کنند تا از خرید آجیل‌های مانده سال قبل جداً بپرهیزند.

وی در پایان اضافه کرد: آزمایشات انجام شده روی آجیل‌های فله‌ای صورت گرفته است که در مورد آن‌ها شکایت شده بود./ باشگاه خبرنگاران جوان
(پنج شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۴) ۱۰:۳۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها