پنج شنبه / ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ / ۰۹:۰۵
سرویس : اخبار شرکتهای غذایی بورس
کد خبر : ۶۳۹۴۳
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس اخبار شرکتهای غذایی بورس
بهالدین سادات طهرانی، مدیرعامل سازیبا:

تعرفه‌های بالای گمرکی قهوه، واردات غیرقانونی را تقویت کرده است

بهالدین سادات تهرانی، مدیرعامل سازیبا در حاشیه حضور مدیران قهوه ایلی در ایران به خبرنگار فودنا گفت: سازیبا در دو سال اخیر حتی با توجه به برخی مسائل، قیمت قهوه وارداتی ایلی را که از گران‌ترین قهوه‌های دنیاست در ایران ثابت نگه داشته است. البته باید توجه کرد تعرفه‌های بالای گمرکی برای قهوه به‌عنوان یک کالای لوکس باعث شده است که فضا برای واردات غیرقانونی قهوه فراهم شود.

به گزارش پایگاه خبری فودنا، بهالدین سادات طهرانی، مدیرعامل سازیبا، نیز درباره سفر مدیران شرکت قهوه ایلی به ایران گفت: «صنعت قهوه در ایران یک بازار روبه رشد است و از سوی دیگر، گرایش به نوشیدن قهوه در میان نسل جوان روزبه‌روز افزایش می‌یابد. ایلی یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین برندهای قهوه در دنیاست و سازیبا به‌عنوان واردکننده همواره تلاش کرده است با توجه به افزایش شناخت بیشتر مصرف‌کننده از قهوه، بهترین محصول را به‌ دست مصرف‌کنندگان ایرانی برساند.» 
سادات طهرانی همچنین درباره مصرف‌کنندگان قهوه ایلی در ایران گفت: «بیشترین مشتریان ایلی در ایران کافی‌شاپ‌ها، رستوران‌ها و هتل‌های پنج‌ستاره هستند. سازیبا در دو سال اخیر حتی با توجه به برخی مسائل، قیمت قهوه وارداتی ایلی را که از گران‌ترین قهوه‌های دنیاست در ایران ثابت نگه داشته است. البته باید توجه کرد که میزان تعرفه‌های گمرکی قهوه بسیار بالاست و این کار را برای فعالیت نمایندگی‌های انحصاری و واردکننده‌های قهوه دشوار کرده است. همچنین تعرفه‌های بالای گمرکی برای قهوه به‌عنوان یک کالای لوکس باعث شده است که فضا برای واردات غیرقانونی قهوه فراهم شود. در تلاش هستیم تا نگاه موجود نسبت به لوکس بودن قهوه را تغییر دهیم تا علاوه بر اینکه تعرفه‌های گمرگی آن تعدیل شود، قهوه نیز به قیمت مناسبی به‌دست مصرف‌کننده برسد.» 

گفتنی است گروه شرکت‌های سازیبا از حدود شش سال پیش، نمایندگی رسمی قهوه ایلی در ایران را بر عهده دارد و در هر سه بخش فعالیت‌های خود شامل آرایشی بهداشتی، غذایی و نوشیدنی، باهدف ایجاد پل ارتباطی میان شرکت‌های معتبر بین‌المللی و فعالان عرصه صنعت در حال فعالیت است.

(پنج شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۴) ۰۹:۰۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها