دوشنبه / ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ / ۲۳:۳۶
سرویس : فرآورده های گوشتی و پروتئینی
کد خبر : ۶۳۸۶۸
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس فرآورده های گوشتی و پروتئینی
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری خبر داد:

تولید 10 درصد گوشت قرمز استان در ساری

طهمورث قاسم‌نژاد از توزیع 2 هزار و 240 تن سبوس یارانه‌ای در یازده ماهه امسال در شهرستان ساری خبر داد.

وی افزود: این میزان سبوس برای تامین نیاز تغذیه‌ای واحدهای تولیدی و کاهش هزینه توسط 10 تعاونی و کارگزار در مناطق مختلف هفت گانه این شهرستان تامین و توزیع شد. 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری با بیان اینکه حدود 70 درصد هزینه‌های هر واحد دامداری را هزینه خوراک دام تشکیل می‌دهد، ادامه داد: برای کاهش هزینه تولید علاوه بر تامین سبوس یارانه‌ای با قیمت مصوب، بخشی از نیاز دام و تامین کنسانتره یارانه‌ای واحدهای تولیدی از طریق تشکل ها توزیع می‌شود. 

قاسم‌نژاد اضافه کرد: میزان سبوس یارانه‌ای در مناطق مختلف طبق ضرایب جمعیت دامی مناطق مختلف تخصیص می‌یابد که هر شش ماه ضرایب جهت تخصیص سهمیه به مناطق پیشنهاد می‌شود. وی میزان سهمیه سبوس یارانه‌ای شهرستان ساری را حدود 10 درصد سهمیه استان اعلام کرد. 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری اظهار کرد: این شهرستان دارای 688 هزار واحد دامی است که 8.6 درصد تولید شیر و 9.8 درصد تولید گوشت استان را به خود اختصاص می‌دهد. قاسم‌نژاد از صدور مجوز جوجه‌ریزی به میزان 977 هزار و 450 قطعه جوجه گوشتی در یک ماهه اخیر در شهرستان ساری خبر داد. 

وی ادامه داد: در راستای ساماندهی و بهبود مدیریت تولید واحدهای طیور گوشتی و به منظور ایجاد تعادل در عرضه مرغ، ماهانه 50 واحد مرغداری با هماهنگی تشکل‌ها و تعاونی 1129 مرغداران و اتحادیه مرغداران ساری صدور مجوز جوجه گوشتی انجام می‌شود. 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری افزود: تمامی واحدهای طیور گوشتی باید قبل از جوجه‌ریزی نسبت به اخذ مجوز جوجه‌ریزی از طریق مراجعه به تعاونی مرغداران و اخذ کد رهگیری کاربر اقدام کنند. قاسم‌نژاد خاطرنشان کرد: شهرستان ساری با دارا بودن 315 واحد مرغداری گوشتی و پتانسیل جوجه‌ریزی 4.5 میلیون قطعه‌ای در هر دوره سهم قابل توجهی در تولید گوشت سفید استان دارد و 12.7 درصد تولید گوشت سفید استان را به خود اختصاص داده است. 

وی تصریح کرد: با توجه به پتانسیل بالای تولید گوشت سفید در شهرستان ساری و به منظور ایجاد تعادل در عرضه مرغ باید مدیریت صحیح در جوجه‌ریزی با توجه به سهمیه در نظر گرفته شده برای شهرستان انجام شود که این امر از ضرر احتمالی مرغداران در کاهش قیمت مرغ جلوگیری می‌کند. 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری از صدور مجوز جوجه‌ریزی برای 593 واحد مرغ گوشتی با ظرفیت 11 میلیون و 451 هزار و 100 قطعه‌ای در طی 11 ماهه امسال در شهرستان ساری خبر داد. قاسم‌نژاد گفت: این میزان جوجه‌ریزی با همکاری اتحادیه مرغداران ساری و تعاونی 1129 این شهرستان در راستای ایجاد تعادل در عرضه مرغ و به منظور کاهش ضرر مرغداران ناشی از افت قیمت صورت گرفته است. 

وی خاطرنشان کرد: ساماندهی مدیریت تولید مرغ گوشتی سهم قابل توجهی در تعادل قیمت گوشت مرغ در شرایط بازار دارد و از نوسان شدید قیمت تولید در شرایط مازاد جلوگیری می‌کند. 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری با بیان اینکه این شهرستان روزانه 70 تن گوشت سفید تولید می‌کند، گفت: 60 تا 70 درصد گوشت تولیدی این شهرستان به خارج از استان بویژه استان تهران صادر می‌شود.   قاسم‌نژاد، میزان مصرف مرغ در سطح شهرستان ساری را روزانه حدود 25 تن اعلام کرد و افزود: در ایام نوروز و ماه رمضان مصرف گوشت سفید در شهرستان به 30 تن می‌رسد.

(دوشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۴) ۲۳:۳۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها