جمعه / ۳۰ بهمن ۱۳۹۴ / ۲۳:۱۸
سرویس : خواندنی های
کد خبر : ۶۳۶۷۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خواندنی های

نوروز نزدیک است؛ از بهبود پوست تا ترفندهای بیسکویتی

در این هفته سعی کردیم کم کم شما و خودمان را برای نوروز آماده کنیم، تغذیه ی مناسب برای این که تا عید پوست سالم تری داشته باشید، ترفندهایی که بتوانید بیسکویت های سالمتری را برای عیدتان آماده کنید و ...

بهبود وضعیت پوست تا عید با این مواد غذایی
اکثر ما دچار مشکلاتی مانند آکنه، جوش، کک و مک یا دیگر بیماری هایی پوستی هستیم که به دلیل قابل رؤیت بودن آزاردهنده هستند. پوست یک ارگان وسیع است و سلامت آن در گام اول باید درونی باشد. یعنی اینکه اگر سلول های پوست از درون تغذیه نشوند و سالم نباشد هر چه تلاش کنید تا با استفاده از کرم های مختلف وضعیت آن را بهبود ببخشید چندان موفق نخواهید بود. در این مطلب قصد داریم چند ماده ی غذایی مفید را معرفی کنیم که پوست را زیباتر و سالم تر می کنند. اگر نمی توانید هر روز از این مواد غذایی استفاده کنید سعی کنید تا عید چند روز یک بار این ها را در برنامه ی غذایی تان بگنجانید.
نوزادم شیرش را بر می گرداند
برگرداندن شیر در نوزادان، امری عادی محسوب می شود اما استفراغ های مداوم یا به دنبال آن کاهش وزن ممکن است به علت ریفلاکس معده- مری باشد. کودکان نیز ممکن است چنین مشکلی را داشته باشند. در بیشتر مواقع، ریفلاکس در نوزادان و کودکان به علت مشکلات لوله گوارش می باشد. بیشتر نوزادان مبتلا به ریفلاکس، سالم هستند، اما بعضی از آن ها مشکلاتی دارند که بر اعصاب، مغز و ماهیچه ها اثر می گذارد.
این مواد غذایی شایسته ی شهرتی بهتر هستند
سلامتی آرزوی همه ی ماست و یکی از راه های سالم ماندن داشتن تغذیه ای مناسب است. تغذیه ی مناسب نیز در گرو انتخاب مواد غذایی سالم و مفید خواهد بود. اما برخی مواد غذایی شهرت بدی پیدا کرده اند یا مثلاً این تصور هست که با مصرف آن ها چاقی حاصل می شود. واقعیت این است که برخی از این مواد غذایی مانند آووکادو یا ران مرغ و تخم مرغ و غیره شایسته ی شهرت بهتری هستند. در این مطلب قصد داریم در خصوص شایستگی این مواد غذایی بیشتر صحبت کنیم.
دارچین در طب سنتی؛ از درمان دیابت تا اضطراب
دارچین با نام علمی Cinnamomum verum و نام عربی "دارصین" یکی از ادویه های مشهور مورد استفاده در غذاهای ایرانی است که به عنوان چای نیز به کار می رود. در ادامه خواص فوق العاده ی آن را می بینیم...
تخم مرغ در صبحانه ی بچه ها برای سیری بیشتر
ارتباط فرزندتان با تخم مرغ چگونه است؟ باید بدانید که تخم مرغ برای صبحانه باعث احساس سیری طولانی مدت در کودکان می شود. در واقع داشتن یک صبحانه ی حاوی پروتئین که شامل تخم مرغ نیز می شود کودکان را به خوبی سیر کرده و از دریافت کالری بیشتر در ناهار جلوگیری می کند. اگر نگران وزن فرزندتان هستید بهتر است مطالعه ی این مطلب را از دست ندهید.
10 ترفند بیسکوییتی
آرام آرام زمانی فرا می رسد که خانم های کدبانو شروع به آماده کردن مواد و لوازم شیرینی های عید می کنند. در این مقاله سعی می کنیم چند راه کار ساده برای داشتن بیسکوئیت های خوشمزه تر و اشتها برانگیزتر ارائه کنیم...
7 راست و دروغ در خصوص پروبیوتیک ها
حتماً روی ماست ها یا نوشیدنی های زیادی کلمه ی پروبیوتیک را دیده اید. باید گفت که پروبیوتیک ها همان میکروارگانیسم های ریز و نامرئی هستند که سازنده فلور واژن و فلور دستگاه گوارش محسوب می شوند. پروبیوتیک ها قابلیت های زیادی دارند و در پیشگیری و معالجه بیماری های بسیاری نقش مهمی ایفا می کنند. در این مطلب بیشتر در خصوص پروبیوتیک ها و راست و دروغ های گفته شده در مورد آن ها صحبت می کنیم.
سندرم روده ی تحریک پذیر و نکات تغذیه ای آن
اگر افراد مبتلا به سندروم روده تحریک پذیر (IBS) نکاتی که برای پیشگیری از بروز علائم وجود دارد را رعایت کنند، می توانند از یک زندگی سالم و فعال لذت ببرند. دلایل و علائم IBS بسته به نوع آن متفاوت است.
کلاژن برای پوست و دیگر اعضای بدن
می توان گفت که کلاژن چسب طبیعی است که چفت و بست بدن را حفظ می کند. خاصیت ارتجاعی پوست ناشی از این ترکیب است و به کمک همین پروتئین است که سلول های پوست جایگزین شده و جوانی اش حفظ می شود. بدن ما به طور طبیعی کلاژن تولید می کند اما با گذر عمر تولید این ترکیب کاهش پیدا می کند. علاوه بر این عوامل دیگری مانند مصرف زیاد قند، مصرف دخانیات و قرار گرفتن در معرض نور خورشید باعث تشدید کاهش آن می شود. اگر خودمان اقدام به حفظ کلاژن و جایگزینی آن نکنیم علاوه بر پوستمان، ناخن ها، دندان ها، غضروف ها و حتی روده ها نیز ضعیف و آسیب پذیر می شوند. در این مطلب نقش کلاژن در سلامت بدن را بیشتر بررسی می کنیم. لطفاً با ما همراه باشید.
آقایانی که پسته می خورند عملکرد جنسی بهتری دارند
همین خبر کوتاه کافی است که در آستانه ی عید و فرا رسیدن زمان آجیل خوری، آقایان را تشویق به پسته خوری در ایام عید بکند. همین جا بگوییم که گفته شده است روزی 100 گرم نه بیشتر. علاوه بر این مصرف روزانه ی آن نه اینکه فقط چند روز اول عید و چندین مشت. در ادامه بیشتر در جریان جزییات این پژوهش قرار خواهید گرفت.
سرطان کبد: 6 ماده غذایی برای نابودی سلول های مرگبار
سالانه افراد زیادی در ایران و میلیون ها نفر در کل دنیا به سرطان کبد مبتلا می شوند و به دلیل این بیماری نیز جان خود را از دست می دهند. گفته می شود که دلیل شیوع سرطان کبد در ایران هنوز ناشناخته است اما ابتلا به هپاتیت ب و کبد چرب همچنان از عوامل اصلی ابتلا به این بیماری محسوب می شود. خوشبختانه انتخاب و مصرف برخی مواد غذایی مانند سیر، بروکلی، قهوه و غیره می تواند در پیشگیری از رشد این بیماری و همچنین پیشگیری از ابتلا به آن نقش داشته باشد. در این مطلب شما را با مواد غذایی مناسبی آشنا می کنیم که به نابودی سلول های در حال رشد و حفظ سلامت سلول های سالم کمک زیادی می کنند. لطفاً با ما همراه باشید.
آشنایی با روش تهیه شارلوت آناناس (نوع دوم)
یک بسته خامه سفت پاستوریزه 250 گرمی را دو ساعت در فریزر گذاشته، تا کمی یخ بزند سپس آن را با سه قاشق غذاخوری پودر شکر مخلوط کرده، حدود 5 دقیقه هم می زنیم تا خامه فرم بگیرد.
(جمعه ۳۰ بهمن ۱۳۹۴) ۲۳:۱۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها