چهارشنبه / ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ / ۰۸:۵۷
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۶۳۶۱۶
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

ثبات قیمت قارچ در گرو افزایش صادرات

رئیس انجمن تولید کنندگان قارچ گفت: تولید کنندگان با افزایش صادرات قارچ به سبب ثبات قیمت ها در بازارهای هدف دیگر دغدغه نوسانات قیمت ها را نخواهند داشت.

محمد حسن افشار رئیس انجمن تولید کنندگان قارچ ، در خصوص وضعیت تولید قارچ اظهار داشت: درحال حاضر به طور متوسط روزانه 400 الی 450 تن قارچ در سراسر کشور تولید می شود و چنانچه برای این میزان تقاضا در داخل وجود ندارد سالانه حدود 20 هزار تن به عراق و 5 هزار تن به امارات و سایر کشورهای همسایه قارچ صادر می شود.

وی با اشاره به صادرات به روسیه گفت: در واقع به سبب مسافت و اینکه قارچ ماده فاسد شدنی است که به سرعت کیفیت خود را از دست می دهند در صدد هستیم که قارچ را به شکل کنسرو به روسیه صادر کنیم که در صورت محقق شدن چنین شرایطی تولید کنندگان دیگر دغدغه نوسانات قیمت را نخواهد داشت.

افشار در خصوص مجموع میزان صادرات تا پایان سال بیان کرد: صادرات وابسته به شرایط اقلیمی است که به طوریکه با گرم شدن هوا و کاهش مصرف و مشکلات حمل و نقل می یابد به همین خاطر میزان آن قابل پیش بینی نیست.

رئیس انجمن تولید کنندگان قارچ تصریح کرد: در حال حاضر قیمت قارچ درجه یک کیلویی 5 هزار و 500 الی 6 هزار تومان، درجه دو 4 هزار و500 تومان و درجه سه، 3 هزارتومان بوده و گفتنی است که با توجه به متوسط دریافتی و قیمت تمام شده محصول تولید کنندگان کیلویی 800 تومان متضرر می شوند./ در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان
(چهارشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۴) ۰۸:۵۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها