یکشنبه / ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ / ۰۹:۰۳
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۶۳۵۴۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

کمترین نوسان قیمت کالاهای اساسی در دولت تدبیر و امید صورت گرفت

معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با بیان اینکه این شرکت متولی تامین کالاهای اساسی کشور است، گفت: کمترین نوسان قیمت کالاهای اساسی را در دولت تدبیر و امید داشتیم.

علی قنبری روز شنبه در آئین تودیع و معارفه مدیر عامل شرکت غله منطقه 8 کشور در تبریز با بیان اینکه نرخ تورم از 42 درصد به 12درصد کاهش یافته است، افزود: ارتقای کیفیت نان هم از رویکردهای اساسی شرکت است.
وی با اشاره به خرید هشت میلیون تن گندم در سال زراعی گذشته، پیش بینی کرد: در سال آینده نزدیک به 10 میلیون تن گندم تضمینی خریداری شده و از واردات بی نیاز شویم.
قنبری با بیان اینکه سال آینده علاوه بر خرید تضمینی گندم، مسئول خرید دانه های روغنی هم هستیم، بر افزایش کیفیت محصولات تاکید کرد و گفت: باید در انتخاب بذر مناسب، کشت، داشت و برداشت استانداردهای مورد نظر اعمال شود.
سرپرست معاونت اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی هم با بیان اینکه این استان همواره در امور مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی پیشرو بوده و مهد اولین هاست، گفت: گام های اساسی برای ارتقای کیفیت آرد و نان در استان برداشته شده است.
احمد محمدزاده اعطای مشوق های سرمایه گذاری برای آردسازان را در جهت نوسازی و تجهیز این واحدها ضروری دانست.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی هم بر اصلاح ساختار توزیع گندم تاکید کرد و گفت: تولید گندم هم باید تقاضا محور باشد تا موجب افزایش کیفیت تولید شود.
کریم مهری با اشاره به تغییر سیستمی در توزیع مواد سوختی گفت: چنین اتفاقی باید درزمینه گندم نیز بیفتد.
وی با اعلام اینکه تولید گندم استان از نظر کمی افزایش یافته است، بیان کرد: از نظر کیفی هم استفاده از بذر مناسب در دستور کار است.
وی بر توجه به فرآوری، توزیع و نگهداری گندم در راستای افزایش کیفیت تولید آرد و نان تاکید کرد و گفت: رفع نقاط ضعف نیازمند مشارکت دستگاه ها و تشکل های مرتبط است.
در این آئین از زحمات علی نیرومند قدردانی و اسفندیار ابوالحسنی به عنوان مدیرعامل منطقه هشت غله کشور معرفی شد./ ایرنا
(یکشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۴) ۰۹:۰۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها