پنج شنبه / ۲۲ بهمن ۱۳۹۴ / ۱۹:۳۶
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۶۳۵۰۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

برای تنظیم بازار میوه شب عید نیازی به مداخله دولت نیست

مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران درباره تامین میوه شب عید، گفت: امسال سال پرمحصولی محسوب می‌شود و شرایط قیمتی در بازار نشان می‌دهد که نسبت به سال‌های گذشته کاهش قیمت را خواهیم داشت.

 حسین صفائی چهارشنبه 21 بهمن در حاشیه بهره‌برداری از مجموعه عرضه محصولات کشاورزی در شیراز، با بیان اینکه افزایش تولید محصولات کشاورزی، در چرخه عرضه و تقاضا، موجب تنظیم بازار می‌شود، گفت: فکر می‌کنیم نیاز به مداخله دولت نیست و به‌طور کلی در بحث موادغذایی و میوه شرایط تنظیم شده است.

به گفته او نظام توزیع در کشور دچار مشکلاتی است و یکی از این مشکلات سهم کم فروشگاه‌های زنجیره‌ای و مراکز عرضه مستقیم است. به همین دلیل توسعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای و مراکز عرضه مستقیم مواد غذایی با همکاری تعاونی‌ها و اتحادیه‌های روستایی و کشاورزی، یک اولویت است.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در صادرات برخی محصولات کشاورزی به خصوص محصولات باغی و سبزی و صیفی مزیت‌هایی دارد، گفت: تعاون روستایی تشکل‌های کشاورزی را به لحاظ سرمایه‌ در گردش پشتیبانی می‌کنیم تا امکان عرضه محصولات تولیدی را در بازارهای هدف خصوصا کشورهای پیرامونی ایران، داشته باشند./ ایسنا
(پنج شنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۴) ۱۹:۳۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها