پنج شنبه / ۲۲ بهمن ۱۳۹۴ / ۱۹:۳۱
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۶۳۵۰۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

تولید بیش از 4 میلیون تن مرکبات در سال جاری

معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: امسال 4 میلیون و 300 هزار تن مرکبات اعم از نارنگی، لیمو و پرتقال در کشور تولید شد.

محمدعلی طهماسبی روز گذشته در مراسم افتتاح همزمان پنج پروژه خدماتی و زیربنایی بخش کشاورزی شهرستان قائم‌شهر با اشاره به اینکه از روابطی که بین کشور ایران و روسیه ایجاد شد می توان استفاده کرد تا درباره صادرات محصولات کشاورزی جهش داشته باشیم، اظهار کرد: امسال 4 میلیون و 300 هزار تن مرکبات اعم از نارنگی، لیمو و پرتقال در کشور تولید شد و با توجه به تولید مرکبات، کمبودی از لحاظ صادرات در سطح کشور نداریم.

وی افزود: یکی از سیاست های اقتصاد مقاومتی ایجاد محصولات در سطح تجاری است و با توجه به امکانات ایجاد شده واردات در حال منفی شدن و صادرات به مثبت گرایی در حال حرکت است.

معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه توسعه صادرات محصولات کشاورزی از سیاست‌های اصلی جهاد کشاورزی است، یادآور شد: در خصوص محصولات صادراتی اقدامات مناسبی در حال انجام است.

طهماسبی با اشاره به اینکه شرکت‌های خصوصی و تعاونی‌ها می‌توانند در حوزه صادرات اقدامات مناسبی انجام دهند، عنوان کرد: این شرکت ها می توانند روابط تنگاتنگی در ارائه محصولات کشاورزی به کشورهای سوریه برای افزایش برندهای خارجی به دست آورند./ ایسنا
(پنج شنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۴) ۱۹:۳۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها