دوشنبه / ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ / ۰۹:۰۸
سرویس : چاشنی، ادویه ها و کنسرو غیرگوشتی
کد خبر : ۶۳۴۲۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس چاشنی، ادویه ها و کنسرو غیرگوشتی

اجباری شدن استاندارد زعفران

عضو شورای ملی زعفران گفت: از چند روز گذشته صادرات زعفران به آمریکا بعد از وقف 10 ساله آغاز شده و تاکنون 30 کیلوگرم به آمریکا صادر شده است.

علی حسینی عضو شورای ملی زعفران  در خصوص صادرات زعفران به آمریکا اظهار داشت: از چند روز گذشته صادرات زعفران به آمریکا بعد از وقفه 10 ساله آغاز شده و تاکنون 30 کیلوگرم زعفران به آمریکا صادر شده است.

وی با اشاره به شرط ماندگاری صادرات زعفران به بازارهای هدف گفت: دو عامل کیفیت بالا و قیمت‌های رقابتی می‌تواند شرط ماندگاری صادرات به بازارهای بین‌المللی باشد.

حسینی در ادامه بیان کرد: با توجه به نیاز سالانه 50 الی 60 تنی آمریکا به زعفران باید گفت که در صورت تعامل خوب با تجار آمریکایی می‌توانیم به صورت مستقیم و غیرمستقیم کل نیاز بازار آمریکا را برآورده کنیم.

وی با اشاره به روند قیمت‌ها در چند روز گذشته یادآور شد: از روزهای اخیر فرصت‌طلبانی که به دنبال عرضه زعفران بی‌کیفیت و رنگ شده به خریداران بودند امیدشان به سبب اجباری شدن استاندارد زعفران قطع شده است و به همین خاطر قیمت‌ها در حال بازگشت به قیمت واقعی خود هستند زیرا سودجویان در این میان احساس ناامنی می‌کنند.

عضو شورای ملی زعفران تصریح کرد: در حال حاضر قیمت زعفران کیلویی 5 میلیون و 600 هزار تومان است اما گفتنی است که باید حداقل 700 الی 800 هزار تومان دیگر از حباب کاذب قیمت‌ها شکسته شود زیرا با تعادلی شدن قیمت‌ها روند صادرات شتاب خواهد گرفت./  باشگاه خبرنگاران جوان،
(دوشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۴) ۰۹:۰۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها