دوشنبه / ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ / ۰۹:۰۳
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۶۳۴۲۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

تقویت زنجیره های تأمین یکی از راهکارهای اقتصاد مقاومتی است

مدیرعامل سازمان تعاون روستایی کشور با اشاره به سیاست های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی گفت: تقویت زنجیره های تأمین یکی از راهکارهای اقتصاد مقاومتی است.

 حسین صفایی عصر یکشنبه و در آیین افتتاح یک واحد سردخانه دو هزار تنی در محور شاهرود- مجن با بیان اینکه در کشاورزی به تکمیل این زنجیره نیاز بیشتری داریم، ابراز داشت: انبارهای چند منظوره، مراکز بسته بندی، سردخانه ها، حمل و نقل، کارخانه ها و بازار نهایی از جمله بخش های آن هستند.
وی افزود: اگر تمام این بخش ها را با هم ببینیم، می توانیم کشاورزی مستحکم و پررونقی در کشور شکل دهیم.
معاون وزیر جهاد کشاورزی ضمن تأکید بر این نکته که امروزه تعریف بخش کشاورزی با سال های گذشته فرق دارد، خاطر نشان کرد: تولید تنها بخشی از این تعریف را شامل می شود و بخش گسترده تر آن در زنجیره تأمین زیرساخت هایی است که قبل و پس از تولید کشاورزی، با ایجاد ارزش هایی محصول را به دست مصرف کننده می رساند.
صفایی اضافه کرد: اگر امروز همانند دهه های گذشته تصور کنیم کشاورز باید تمام منفعتش را در کشت محصول بداند، ضرر بزرگی خواهیم کرد در حالی که در برخی از کشورهای دنیا در یک واحد مزرعه و یا دامداری، 10 واحد ارزش ایجاد می شود تا به دست مصرف کننده برسد.
وی همچنین توصیه ای به سهامداران این سردخانه تازه تأسیس داشت.
مدیر عامل سازمان تعاون روستایی کشور با اشاره به وجود بیش از یک هزار و 770 سهامدار در این واحد، تأکید کرد: ظرفیت این سردخانه باید به مرز پنج هزار تن نزدیک شود تا ضمن بهره وری بالا، بازگشت سرمایه را شاهد باشید.
صفایی ساخت کارگاه بسته بندی را نیز در کنار افزایش ظرفیت بسیار مهم دانست و یادآور شد: در این صورت مرکزی اقتصادی برای اعضای تعاونی، کشاورزان و باغ داران این منطقه ایجاد می شود تا سردخانه تنها به عنوان جایی برای نگهداری محصولات شناخته نشود./ ایرنا
(دوشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۴) ۰۹:۰۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها