یکشنبه / ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ / ۰۹:۲۷
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۶۳۴۰۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

طیور بومی 107 روستای خراسان رضوی علیه بیماری نیوکاسل ایمن شدند

همزمان با دهه فجر، اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی کار ایمن سازی طیور بومی 107 روستای استان را علیه بیماری نیوکاسل پایان داد.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی با اعلام خبر افزود: طرح فوق بر اساس دستورالعمل سراسری سازمان دامپزشکی کشور اجرا شده و از جمله طرح های ایمن سازی جمعیت دام و طیور به مناسبت دهه فجر می باشد که در این مرحله بیش از 148 هزار قطعه طیور بومی روستاهای استان اجرا شد. دکتر علیرضا شهرام شرقی در این باره اظهار داشت: این طرح با توجه به اهمیت بیماری ویروسی نیوکاسل و تاثیر آن بر تولیدات طیور روستایی اجرا شد و عملیات واکسیناسیون از 17 آذر ماه آغاز و به مدت 60 روز در استان شد و طی این مدت 158 هزار دز واکسن به صورت رایگان مورد استفاده قرار گرفت و روش مصرف آن به صورت آشامیدنی است.
 وی بیان کرد: هدف از اجرای این طرح، واکسیناسیون طیور بومی برای اجرای برنامه‌های پیشگیرانه در جلوگیری از ابتلاء طیور روستایی به بیماری‌های واگیردار و همچنین جلوگیری از انتقال بیماری به واحدهای صنعتی پرورش طیور است. شرقی، نیوکاسل را از جمله بیماری های مهم وخطر ناک جمعیت طیور صنعتی وبومی دانست و علایم آن را شامل؛ ترشحات چشم و بینی ، علائم تنفسی ،گوارشی ،عصبی، بی اشتهایی و ژولیدگی بالها بیان کرد و گفت: این بیماری از راه هوا ، وسایل نقلیه آلوده، پرندگان مهاجر وآزاد پرواز و تردد افراد به ماکیان منقل می گردد.
(یکشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۴) ۰۹:۲۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها