یکشنبه / ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ / ۰۹:۱۲
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۶۳۳۹۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

صنعت شیلات منبع مناسبی برای صادرات غیرنفتی

نماینده مردم بندرعباس در مجلس با بیان اینکه صنعت شیلات منبع مناسبی برای صادرات غیرنفتی است،گفت: ما در مقطعی شاهد واردات ماهی از کشور چین بودیم ،اما نتیجه خوبی برای اقتصاد ما دربرنداشت بنابراین باید در صنعت شیلات اقتصاد مقاومتی را سرلوحه کار قرارداد.

 منصور آرامی درباره  مشکلات صنعت شیلات در کشور ،گفت: صنعت شیلات با توجه  به ظرفیت های اقتصادی می تواند  فرصت های اشتغال بی شماری ایجاد کند و  ازهمین  رو دولت باید بسترهای صیادی مدرن را درکشور  مهیا کند تا علاوه بر افزایش شاخص اقتصادی  بتوانیم  با ایجاد  مشاغل دریایی،اقصاد شهرهای  ساحلی را تقویت کنیم. 
نبود اسکله های مدرن مانع از  پهلوگیری شناورهای صیادی می شود

نماینده  مردم  بندر عباس  در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه  صنعت صیادی نیازمند نگاه حرفه ای است،تصریح کرد:ما در مقطعی واردات ماهی از چین داشته یم  و این در حالی است که نبود  تمرکز  برای جذب  ظرفیت های  صنعت شیلات عاملی است که موجب می شود،شاهد  این گونه واردات  باشیم.

 وی با بیان اینکه نبود اسکله های مدرن مانع از  پهلوگیری شناورهای صیادی  می شود،افزود: برخی از اسکله های ما  درصنعت صیادی  مدتهاست  لایروبی نشده که این امر مانع از پهلوگیری شناورهای مدرن در سواحل کشور می شود.

 آرامی  ادامه داد:وسعت دریاهای ما حدود 190 هزار کیلومترمربع است  و این درحالی است  که ما دارای جزایر بی شماری در صنعت شیلات هستیم که می توانیم با بهره برداری از منابع دریایی و جزایر ،بسترهای  قاچاق کالا را با ایجاد  فرصت های اشتغال  ببندیم  و این درحالی است که مردم ساکن در سواحل ما تنها نیازمند  ایجاد فرصت های  اشتغال کارآمد  هستند  و هیچ تمایلی  به قاچاق کالا ندارند.

 بیمه صیادان  باید کاربردی تر شود/صادرات ماهی های ایرانی  اقتصاد شیلات را سروسامان می بخشد

وی  با بیان اینکه بیمه صیادان  باید کاربردی تر شود تا صنعت صیادی  روز به روز رونق بگیرد ،تاکید کرد:صیادان نیازمند حمایت های  بیمه ای هستند که در  زمان  کاهش صید پشتوانه  مشکلات  معیشتی شان باشد؛بطورمثال در فصل تخم ریزی ماهی صیادان با مشکلات صید ماهی  روبرو می شوند.

عضوکمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه  با  صادرات ماهی های ایرانی می توان  اقتصاد شیلات را سروسامان بخشید،یادآورشد: نگاه حرفه ای به صنعت صیادی می تواند علاوه بر بازار داخلی دربازار جهانی هم  به موفقیت های چشمگیری برسد،زیرا  باید عوامل تعیین کننده صادرات در این صنعت  از جمله حمل و نقل  کارآمد، سردخانه های  مناسب ،بسته بندی کاربردی  باید  در جهت صادرات ماهی لحاظ شود./
(یکشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۴) ۰۹:۱۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها