یکشنبه / ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ / ۰۸:۴۹
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۶۳۳۹۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

استفاده از هورمون محرک رشد در طیور وجود خارجی ندارد

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: استفاده از هورمون رشد در طیور وجود خارجی نداشته و مرغ‌های تولیدی در استان از استانداردهای لازم برخوردار است.

صادق صالحی ظهر شنبه در جمع خبرنگاران بابیان اینکه استفاده از هورمون در صنعت طیور یک شایعه بی‌اساس است، تصریح کرد: در هیچ داروخانه و مرکز فروش نهاده‌های دامی هورمون رشد به فروش نمی‌رسد.

وی بابیان اینکه در صنعت طیور بیشتر استفاده از روش‌های علمی مورد تأکید است، اضافه کرد: سرعت رشد جوجه‌ها در صنعت پرورش طیور مرتبط  با اصلاح ژنتیکی و تغذیه مناسب در فرآیند پرورش است.

مدیرکل دامپزشکی استان در پاسخ به اینکه رشد سریع طیور در مرغداری‌ها به چه دلیلی است، متذکر شد: این مهم مربوط به تغذیه مناسب، رعایت اصول بهداشت و نگهداری گله در شرایط مناسب ازنظر درجه حرارت، رطوبت و تهویه و از همه مهم‌تر اصلاح نژاد است.

صالحی با اشاره به نظارت مستمر بر مرغداری‌ها اضافه کرد: در حال حاضر تمامی مرغ‌های تولیدی از استانداردهای لازم حتی برای صادرات برخوردار است.

وی تأکید کرد: دامپزشکی استان به‌طور مستمر اقدام به بازدید و نمونه‌برداری از تمامی محصولات دامی تولیدی و توزیع شده نموده و آزمایشات لازم در این راستا انجام می‌گیرد.

به گفته مدیرکل دامپزشکی استان اگر کوچک‌ترین هورمونی برای رشد و تغذیه مرغ گوشتی در واحدهای مرغداری استفاده شود مطمئناً به این موضوع رسیدگی شده و با فرد متخلف برخورد می‌شود.

صالحی در خصوص تأمین سلامت طیور افزود: از ابتدای سال جاری نزدیک به ۴۶ میلیون دز واکسن بر علیه بیماری‌های مختلف طیور در سطح استان استفاده شده است.

وی اضافه کرد: در همین مدت بیش از ده میلیون قطعه طیور پس از بازرسی بهداشتی تحت نظارت دامپزشکی در کشتارگاه‌های صنعتی طیور استان، کشتار و وارد بازار مصرف شده است./ مهر
(یکشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۴) ۰۸:۴۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها