شنبه / ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ / ۱۲:۲۰
سرویس : خدمات بازرگانی و حمل و نقل
کد خبر : ۶۳۳۷۶
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خدمات بازرگانی و حمل و نقل
رئیس مرکز تجارت جهانی ایران

مراکز صادراتی ایران در 44 کشور جهان آماده‌ راه‌اندازی است

محمدرضا سبزعلیپور، رئیس مرکز تجارت جهانی ایران گفت: راه اندازی مراکز صادراتی ایران در 44 کشور جهان در دستور کار مرکز تجارت جهانی ایران قرار گرفته و مقدمات اجرایی آن مهیا شده است.

محمدرضا سبزعلیپور - رئیس شورای سیاستگذاری اقتصاد مقاومتی و بخش خصوصی - اظهار کرد: طی سال 1394 مذاکرات پی در پی و طولانی مدتی را با رؤسای ده‌ها مراکز تجارت جهانی حول دستیابی به راهکارهای مناسب و کوتاه مدت در جهت برون رفت فعالان اقتصادی ایران از بحران اقتصادی و حرکت بسمت شکوفائی تجارت و رشد سرمایه گذاری‌های مشترک انجام داده ایم که نتایج حاصله بسیار مثبت و تا حدود زیادی امیدوار کننده بوده است.

وی گفت: مذاکرات متعددی را با مقامات اقتصادی و رؤسای مراکز تجارت جهانی تعدادی از کشورهای جهان داشته ایم که مباحث و مذاکرات صورت گرفته غالبا مثبت و سازنده بوده لکن باتوجه به تنگناها و تحریم‌های اعمال شده بر ایران، تمام سعی ما براین بود تا بیشترین توان خویش را در جهت دستیابی به امکانات سهل تجاری و سرمایه گذاری و همچنین راهیابی به بازارهای جدید و هدف برای فعالیت شرکتهای برتر صادراتی کشورمان بکار ببندیم که خوشبختانه تاکنون مثبت و راضی کننده بوده است.

وی گفت: باتوجه به جلسات متعددی که با مسئولین و مدیران ارشد اقتصادی و بازرگانی دولتی و خصوصی کشور داشتیم، بازارهای هدف را برای شرکتهای ایرانی مورد شناسائی قرار داده و بازارهای هدف را نیز بیش از پیش مشخص کردیم لذا بیشترین وقت خویش را در جهت بدست آوردن امکاناتی در همین کشورهای هدف صرف کردیم که در این راستا تأسیس و راه اندازی مراکز صادراتی ایران در تعدادی از این کشورها مورد تصویب و موافقت طرفین قرار گرفت.

سبزعلیپور اظهار کرد: به همین منظور موافقت‌نامه و تفاهم‌نامه هایی را با رؤسای مراکز تجارت جهانی 19 کشور امضاء کرده‌ایم که موضوع این موافقت‌نامه ها، راه اندازی مراکز جامع صادراتی و وارداتی در کشورهای امضاء کننده تفاهم‌نامه است؛ بطوریکه ابتدا مراکز صادراتی ایران در آن کشورها تأسیس و راه اندازی می‌شود و به مرور زمان مراکز صادراتی آنها نیز در ایران برپا خواهد شد.

وی یادآور شد: تعدادی از کشورهایی‌که این موافقت‌نامه را با مرکز ایران به امضاء رساندند عبارتند از روسیه، کانادا، فرانسه، ترکیه، قطر، الجزایر، برزیل، ونزوئلا، قزاقستان، ارمنستان، مالزی، عراق و افغانستان که مقرر شد مراکز جامع صادراتی ایران در پایتخت و برخی از شهرهای بزرگ کشورهای فوق الذکر راه اندازی شود. این مراکز که غالبا در فضاها و سالن‌های زیبا و عمدتا در داخل مراکز تجارت جهانی شهرهای مورد نظر یا اماکن تشریفاتی مشابه راه اندازی خواهند شد اهداف و برنامه های متعددی را دنبال خواهند کرد که عمده ترین آنها حضور دائمی شرکتها ایرانی و نمایش بلند مدت کالا و خدمات صادراتی در این کشورها و همچنین صرفه جوئی قابل توجه در هزینه های بازاریابی خواهد بود.

وی در اختیار داشتن حداقل یک ویترین برای نمایش کالا و خدمات خویش و انجام خدمات بازاریابی توسط پرسنل و نیروهای متخصص بومی در کشور هدف برای شرکتهای عضو به عنوان مزایا و خدمات مراکز صادراتی ایران در کشورهای مذکور عنوان کرد و گفت: استفاده از امکانات و پرسنل مرکز صادراتی ایران جهت بدست آوردن اطلاعات اقتصادی کشور هدف از دیگر مزای برای شرکت‌های ایرانی است.

سبزعلیپور ارائه خدمات و تسهیلات ویژه با نرخ‌های ترجیحی جهت حضور شرکت‌ها در سمینارها و نمایشگاه‌های کشور محل فعالیت مرکز و همچنین بسترسازی مناسب به منظور تسهیل در اخذ ویزا و سفر به کشور محل فعالیت مرکز را از مزایا و خدمات مراکز صادراتی ایران در کشورهای مذکور برشمرد.

رئیس مرکز تجارت جهانی ایران در پایان خاطرنشان کرد: باتوجه به فشارها و تحریم‌های اعمال شده طی یک دهه گذشته علیه کشورمان و همچنین اجرای برجام و آغاز دوران پسا تحریم و علاقمندی شرکتهای خارجی جهت آغاز مبادلات اقتصادی با طرف‌های ایرانی، راه اندازی این مراکز و بر افراشته نمودن پرچم ایران در کشورهای مختلف جهان، خود موفقت بزرگی است که نباید از کنار آن به سادگی گذشت لکن سعی بر این است تا راه اندازی مراکز صادراتی ایران در 35 کشور هدف باقیمانده نیز بمرور زمان انجام شود./ ایسنا
(شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۴) ۱۲:۲۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها