شنبه / ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ / ۱۰:۰۸
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۶۳۳۶۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

هیچ زیتونی در کشور کیفیت زیتون رودبار را ندارد ‌

فرماندار رودبار گفت: طعم و کیفیت زیتون رودبار به گونه‌ای است که محصول زیتون تولیدی هیچکدام از مناطق کشور، این طعم و کیفیت را ندارد.

سیدمحمد احمدی، در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه گیلان، در خصوص کیفیت زیتون رودبار اظهار کرد: طعم، کیفیت و کمیت زیتون رودبار بر اساس نظر کارشناسان به گونه‌ای است که محصول زیتون تولیدی هیچکدام از مناطق کشور، این طعم و کیفیت و کمیت را ندارد.

وی افزود: از آنجایی که شناسنامه رودبار به نام زیتون است و همه جای کشور این شهرستان را به نام زیتون می‌شناسند، محصول تولیدی زیتون کل کشور نیز در بازار رودبار فروش می‌رسد.

احمدی گفت: متولیان و مدیران مرتبط با بخش زیتون باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که آفت مگس زیتون همانند سنوات اخیر خسارت کمتری را متوجه باغداران زیتون که اقتصادشان وابسته به این محصول است، وارد گردد.

فرماندار رودبار جایگزینی میوه‌ها و ارقام پر محصول زیتون را با ارقام قدیمی برای صرفه اقتصادی و بهره وری مناسب در یک زمان مناسب برنامه ریزی شده خواستار شد.

احمدی تولید 16 هزار تن زیتون در رودبار را یک فرصت دانست و بیان کرد تولید فرآورده‌ها و محصولات جدید و بسته‌بندی نوین برای عرضه زیتون و روغن زیتون را هم نباید از نظر دور نگه داشت./ ایسنا
(شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۴) ۱۰:۰۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها