پنج شنبه / ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ / ۱۱:۰۴
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۶۳۳۴۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های لبنی

بیشتر شیرهای توزیعی در مدارس غنی شده با ویتامین D3 می باشد

کارشناس اداره غذایی و آشامیدنی با منشأ دامی و دریایی سازمان غذا و دارو گفت: نمونه برداری هایی که از شیر مدارس صورت می گیرد به صورت هفتگی صورت می گیرد و در صورت کوچکترین تخلف برخورد جدی و پرونده ان ها توسط مراجع قضایی رسیدگی می شود.

مهندس سیده لیلا حسینی پور، کارشناس اداره غذایی و آشامیدنی با منشأ دامی و دریایی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه بیشتر شیرهای توزیعی در مدارس زیر ذره بین سازمان غذا و دارو است ، اظهار داشت: با پیگیری هایی که صورت گرفته کیفیت شیر مدارس ارتقا یافته و شکایات که در گذشته در مورد شیر مدارس صورت می گرفت به حداقل ممکن رسیده است.

وی افزود: اکثر شیرهایی که در مدارس توزیع می شود حاوی ویتامین D3 می باشد و شرکت هایی که شیر را در مدارس توزیع می کنند باید شیر توزیعی آن ها ویتامین ذکر شده را داشته باشند.

مهندس حسینی پور اظهار داشت: نظارت بهداشتی بر شیر مدارس توسط سازمان غذا و دارو، معاونت بهداشتی  و دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت می باشد که این نظارت ها به صورت جدی صورت می گیرد و با کو چکترین تخلفی نیز برخورد جدی می شود.

کارشناس اداره غذایی و آشامیدنی با منشأ دامی و دریایی سازمان غذا و دارو در ادامه گفت: شرکت هایی که شیر مدارس را توزیع می کنند باید تمامی شرایط فنی و بهداشتی را داشته باشند و اگر شرایط لازم را نداشته باشند به هیچ عنوان اجازه توزیع را چه در مدارس و چه در بازار را ندارند.

مهندس حسینی پور در پایان اظهار داشت: نمونه برداری هایی  که از شیر مدارس صورت می گیرد به صورت هفتگی صورت می گیرد و در صورت کوچکترین تخلف برخورد جدی و پرونده ان ها توسط مراجع قضایی رسیدگی می شود.
(پنج شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۴) ۱۱:۰۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها