پنج شنبه / ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ / ۰۹:۴۹
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۶۳۳۳۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

پرورش ماهیان خاویاری و میگو در گلستان

رئیس سازمان شیلات ایران گفت: مهم‌ترین اولویت‌های سازمان شیلات ایران در استان گلستان، پرورش ماهیان خاویاری و میگو است.

حسن صالحی با تاکید بر توانمندی‌های سایت میگوی گمیشان بیان داشت: سایت میگوی گمیشان بهترین سایت در جنوب شرقی دریای خزر است که مطالعات اولیه‌اش در اوایل سال 80 انجام شد و از زمان دولت تدبیر و امید فعالیت‌اش سرعت گرفت و خوشبختانه شاهد تولید بسیار خوبی در سال جاری بودیم.
وی با بیان این که دولت نگاه ویژه‌ای به سایت پرورش میگو گمیشان دارد، اظهار کرد: دولت در بخش‌های مربوط به کمک‌های تسهیلاتی و ارزی و ساخت زیرساخت‌ها، نگاه ویژه‌ای به این منطقه داشت که با همت استاندار گلستان و همکاران ما در اداره کل شیلات گلستان این امر به خوبی صورت گرفت.
صالحی در خصوص افزایش مزارع تولید میگوی گلستان از 4 هزار هکتار به 10 هزار هکتار تصریح کرد: در حال حاضر 50 درصد میگوی تولیدی ما در بازارهای جهانی و در حال رقابت با سایر کشورهاست که باید بتوانیم پیروز این رقابت باشیم.
به گفته وی، هیچ محدودیتی برای تولید افزایش سطح مزارع پرورش میگو در گمیشان وجود ندارد منتهی باید این تقاضا و درخواست از سوی سرمایه‌گذار بخش خصوصی وجود داشته باشد.
رئیس سازمان شیلات ایران با اشاره به حاکم شدن فضای پساتحریم و تأثیر این فضا بر تولیدات داخلی گفت: امیدواریم با بستری که با همت خط‌شکنان دیپلماسی در کشور ایجاد شده، بتوانیم سرمایه‌گذاران خارجی را وارد منطقه کنیم و با کمک سرمایه‌گذاران داخلی فضای تولید، تجارت و اشتغال به خصوص برای جوانان تحصیل کرده را فراهم آوریم.
صالحی با اعلام این که تقاضاهای زیادی برای محصولات آبزی در بازارهای جهانی وجود دارد، گفت: کشور روسیه یکی از کشورهایی است که تقاضای بالایی برای ورود محصولات آبزی ایران در بازارهای خود دارد که امیدواریم در آینده نزدیک به این مهم دست یابیم.
(پنج شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۴) ۰۹:۴۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها