پنج شنبه / ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ / ۰۹:۴۷
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۶۳۳۳۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

تولید سالانه 12 میلیون تن انواع گوشت در کشور

رئیس سازمان دامپزشکی کشور ارزش اقتصادی دام، طیور و آبزیان موجود در کشور را 132 هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: با این سرمایه دامی سالانه حدود 12 میلیون تن انواع گوشت و بیش از 900 هزار تن تخم مرغ در کشور تولید می‌شود؛ بنابراین کشور از لحاظ تولید کمی فراورده‌های خام دامی در جایگاه خوبی قرار دارد.

 مهدی خلج در حاشیه مراسم افتتاح یک واحد صنعتی کشتار طیور در شهرستان اشکذر استان یزد، بیشترین تمرکز سیاست‌های کلی دامپزشکی در سال آینده را مربوط به مدیریت بهداشت محور و در راستای ارتقای کیفیت تولید فراورده‌های خام دامی ذکر کرد و گفت: با توجه به صادرات این فراورده‌ها به سایر کشورها، لزوم رعایت شرایط بهداشتی و قرنطینه‌ای پررنگ تر می‌شود.

وی تصریح کرد: کشتارگاه‌ها از یک سو به منزله‌ پالایشگاه فراورده‌های خام دامی و از سوی دیگر به عنوان بنگاه اقتصادی عمل می‌کنند و بدین ترتیب نباید هیچ فراورده‌ ناسالمی از کشتارگاه خارج شود و از دیگر سو مدیریت آن باید بهداشت محور و اقتصاد محور باشد.

گفتنی است؛ این کشتارگاه صنعتی طیور با سرمایه‌ای بالغ بر 6.5 میلیارد تومان توسط شرکت تعاونی مرغداران شهرستان یزد در زمینی به مساحت سه هکتار مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

کشتارگاه مذکور ظرفیت کشتار 6000 قطعه در ساعت را دارد و علاوه بر این، ظرفیت تونل انجماد آن 20 تن و ظرفیت سردخانه نگهداری این کشتارگاه 500 تن است که در فاز بعدی به 2000 تن خواهد رسید.

یادآور می‌شود؛ کشتارگاه مذکور قادر است در در یک سال 30 هزار تن گوشت مرغ را به صورت بهداشتی و با رعایت استانداردهای ملی روانه بازار مصرف کند.

علاوه بر آن در کنار تولید گوشت مرغ در این کشتارگاه در طی هر شبانه روز، 10 تن پودر گوشت نیز تولید خواهد شد./ ایسنا
(پنج شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۴) ۰۹:۴۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها