پنج شنبه / ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ / ۰۹:۳۴
سرویس : صنعت برنج و ماکارونی
کد خبر : ۶۳۳۲۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنعت برنج و ماکارونی

تایلند ۳۰۰ هزار تن برنج به ایران فروخت

وزارت بازرگانی تایلند اعلام کرد قراردادی برای فروش ۳۰۰ هزار تن برنج به ارزش ۱۲۰ میلیون دلار با ایران امضا کرده است.

وزارت بازرگانی تایلند روز چهارشنبه اعلام کرد، این کشور موافقتنامه ای برای فروش 300 هزار تن برنج به ارزش 120 میلیون دلار با ایران امضا کرده است.

آپیرادی تانتراپورن، وزیر بازرگانی تایلند گفت، 4 یادداشت تفاهم به امضا رسیده که بر اساس آن برنج سفید و جاسمین به ایران صادر خواهد شد.

وی افزود، این موافقتنامه ها بین 3 شرکت تایلندی و 4 شرکت خصوصی ایرانی به امضا رسیده است.

یک هیئت تجاری تایلندی به سرپرستی سومکید جاتوسریپیتاک، معاون نخست وزیر این کشور این هفته به ایران سفر کرده تا فرصت های تجاری موجود در بازار این کشور بعد از لغو تحریم ها را بررسی کند.

اتحادیه صادر کنندگان برنج تایلند هفته گذشته اعلام کرد که این کشور در جریان سفر این هیئت، درباره فروش برنج به ایران مذاکره خواهد کرد.

بر اساس اعلام این وزارتخانه، بخش عمده ای از برنجی که قرار است به ایران صادر شود، برنج سفید 100 درصد درجه بی است .

فایبون کونسونگتوم، یک تاجر برنج که در هیئت اعزامی به تهران حضور دارد گفت، قیمت هر تن برنج صادراتی تایلند به ایران 350 دلار است، اما اگر هزینه حمل نیز محاسبه شود، قیمت هر تن 425 دلار خواهد بود که با نرخ ارز آزاد حدود هر کیلو 1550 تومان می شود.

فایبون افزود: «این نشانه خوبی است که دولت تایلند به سرعت وارد عمل شده و هیئتی تجاری را به ایران فرستاده است، زیرا ایران بازاری بزرگ برای برنج تایلندی بوده است.» ایران قبل از تحریم ها سالانه 800 هزار تن برنج از تایلند وارد می کرد.

چوتیما بونیاپرافاسارا، از مقامات ارشد وزارت بازرگانی تایلند گفت، کشورش از وزارت بهداشت ایران خواسته بود تا تیمی را برای نظارت بر کیفیت برنج تایلندی به این کشور اعزام کند.
(پنج شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۴) ۰۹:۳۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها