چهارشنبه / ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ / ۱۴:۲۹
سرویس : خدمات بازرگانی و حمل و نقل
کد خبر : ۶۳۳۲۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خدمات بازرگانی و حمل و نقل

نشان دادیم ایران یک شریک اقتصادی قابل اعتماد است

در جریان سفر تجاری هیأت دولت ایران به فرانسه، سند همکاری کانون انجمن‌های صنایع غذایی ایران و فدراسیون توسعه تبادلات بین المللی محصولات و تکنیک‌های فراوری مواد غذایی در دفتر وزیر کشاورزی فرانسه با حضور وزرای دو کشور به امضا رسید.

کاوه زرگران، رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق تهران، در این باره به وب سایت خبری اتاق گفت: این یک سند برای همکاری مشترک دو کشور در زمینه های پر ظرفیت است. انتقال تکنولوژی آزمایشگاهی و فنی، اعزام هیأت های تجاری، برگزاری همایش های مشترک، سمینار و کنفرانس و تلاش برای بالا بردن مراودات تجاری بین دو کشور چه از طریق واردات و چه صادرات، از اقداماتی است که پس از امضای این سند همکاری، دو طرف انجام خواهند داد. در واقع این سند، یک پل ارتباطی بین طرف ایرانی و طرف فرانسوی است.
عضو هیأت نمایندگان اتاق تهران گفت: انجمن ADEPTA، در زمینه توسعه تبادلات بین المللی و تکنیک های فراوری موادغذایی فعالیت می کند و این تکنیک ها را اموزش می دهند و ترویج می کنند. باتوجه به شرایط کشور ما و یک دوره تحریم طولانی، و محرومیت پژوهشگران ما از دست آوردهای علمی روز دنیا، این سند همکاری می تواند در پیشرفت علمی صنایع غذایی ایران تاثیر بسزایی داشته باشد.
زرگران ادامه داد: در خرداد سال آینده هیئتی از این انجمن برای شرکت در نمایشگاه مواد غذایی به ایران خواهند آمد. در این سند همکاری دو طرف متعهد به ارائه خدماتی این چنین به یکدیگر براساس اولویت ها هستند.
کاوه زرگران با اشاره به اینکه هدف از سفر به اروپا بازسازی چهره ایران در افکار عمومی جهان بود گفت: همراهی تیم اقتصادی از بخش خصوصی با تیم سیاسی دولت در سفر به اروپا، برای نشان دادن چهره ای روزآمد، قابل اعتماد و حرفه ای از بخش فعال اقتصاد ایران به اروپایی ها بود. ضمن اینکه اتاق بازرگانی هم در این زمینه تلاش زیادی کرد چون رئیس جمهور و هیئت اقتصادی دولت، طراحی و اجرا را در این سفر به اتاق بازرگانی سپرده بودند و فکر می کنم در شان جمهوری اسلامی در این سفر عمل کردیم. واکنش شرکت ها و دولت های فرانسه هم به هیأت نشان می داد که عملکرد ما اثرمطلوب داشته.
دبیرکل کانون انجمن های صنایع غذایی ایران گفت: رئیس جمهور در این سفر و در سخنرانی در فرانسه، اشاره کردند که ما برای خرید و تامین کالا نیامده ایم بلکه هدف اقتصادی ما تولید مشترک و سرمایه گذاری است و به دنبال این هستیم که بازارهای مشترک منطقه را تصاحب کنیم.
زرگران با تاکید بر اینکه انتقاداتی که در چند روز اخیر در مورد سفر به اروپا مطرح شده بی دلیل است گفت: ما برای افزایش واردات از این کشورها تفاهم نامه امضا نکردیم و تیم اقتصادی و سیاسی تنها جذب سرمایه گذار برای رونق تولید داخلی و ایجاد اشتغال را مد نظر قرار دادند.
رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق تهران گفت: من فکر می کنم علاوه بر فرانسوی ها، ایتالیایی ها هم تمایل بسیاری برای همکاری در حوزه غذاو کشاورزی با ایران داشتند. این شرکت ها که بعضی از آن ها در گذشته هیچ علاقه و تمایلی به همکاری یا مذاکره با طرف ایرانی نشان نمی دادند، یک روز کامل وقت گذاشتند و شرایطشان را اعلام کردند تا از فرصتی که به آن ها رو کرده عقب نمانند. در فرانسه قالب صحبت های دکتر روحانی و آقای اولاند رئیس جمهور این کشور، حول مسائل کشاورزی گذشت و نخست وزیر فرانسه هم در صحبت هایی در مدف پاریس، اعلام کرد که فرانسه آماده همکاری با ایران است و ایران می تواند روی فرانسه به عنوان یک همکاری پر قدرت در کنار خودش حساب کند./ موج
(چهارشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۴) ۱۴:۲۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها