چهارشنبه / ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ / ۱۰:۵۹
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۶۳۳۱۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

دلایل افزایش قیمت گوشت

رییس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی دلایل افزایش قیمت گوشت را کاهش قیمت جهانی پوست گوسفندی و صادرات بالای مجاز و غیرمجاز دام از کشور دانست.

علی‌اصغر ملکی ، اظهار کرد: با توجه به اینکه شاهد کاهش قیمت جهانی پوست گوسفندی هستیم همین موضوع یکی از دلایلی است که منجر به افزایش قیمت گوشت گوسفندی شده است، چراکه تولیدکننده درصورتی که پوست را به قیمت خوبی بفروشد از قیمت گوشت کم می‌کند.

گوشت گوسفندی شقه بدون دنبه کیلویی 34 هزار تومان

وی افزود: در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم گوشت گوسفندی شقه بدون دنبه 33 تا 34 هزار تومان است و مردم حتما برای خرید گوشت باید به واحدهای دارای پروانه مراجعه کنند.

ملکی در عین حال بیان کرد: همه ساله و در این ایام دام هایی که برای مصرف در نظرگرفته می‌شود رو به اتمام می‌رود و بره های متولد شده نیز در اواخر اسفند و اوایل سال آینده می‌توانند وارد چرخه مصرف شوند؛ بنابراین با کمبود و به دنبال آن افزایش قیمت مواجه هستیم.

صادرات بالا و خروج غیرقانونی دام منجر به گرانی گوشت شد

رییس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی همچنین تاکید کرد: شاهدیم در کنار صادرات مجازی که صورت می‌گیرد برخی فرصت طلبان نسبت به خروج غیرقانونی دام اقدام می کنند که همین موضوع منجر به کمبود و به دنبال آن افزایش قیمت می‌شود که باید مورد توجه مسئولان مربوطه قرار گیرد.

وی همچنین بر نظارت بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران، اصناف و اتحادیه بر بازار تاکید کرد و گفت: به تمام شکایاتی که از سوی مردم دریافت می‌شود رسیدگی می‌کنیم./ ایسنا

(چهارشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۴) ۱۰:۵۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها