چهارشنبه / ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ / ۰۸:۵۹
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۶۳۳۰۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

صادرات یک میلیارد دلاری محصولات شیلات در گرو افزایش تولید

مدیر عامل اتحادیه تکثیر و پرورش صادرات آبزیان گفت:سازمان شیلات اگر برنامه‌ریزی اصولی برای افزایش تولید داشته باشد ظرف یک برنامه کوتاه مدت صادرات سالانه محصولات شیلاتی افزایش می‌یابد.

ارسلان قاسمی مدیر عامل اتحادیه تکثیر و پرورش صادرات آبزیان ، درخصوص ظرفیت بازار روسیه برای صادرات محصولات شیلاتی اظهار داشت: سالانه واردات محصولات شیلاتی به روسیه به سبب افزایش مصرف بیش از 3.5 میلیارد دلار بوده که متاسفانه با وجود بازار گسترده روسیه برای صادرات محصولات شیلاتی با چند مشکل اساسی اعم از انحصار، عدم بازاریابی و بازارسازی و کاهش تولید مواجه هستیم.

وی با اشاره به انحصار صادرات به روسیه گفت: بر اساس انحصاری که به وجود آمده تنها 19 شرکت که سازمان دامپزشکی آنها را به اتحادیه اوراسیا معرفی کرده مجاز به صادرات محصولات شیلاتی هستند.

قاسمی در ادامه یادآور شد: کل صادرات محصولات شیلاتی سال گذشته حدود 350 الی 400 میلیون دلار بوده این درحالی است که اگر دولتمردان برنامه مدونی برای افزایش تولید به کار گیرد میتوانیم ظرف یک برنامه کوتاه مدت سالانه تا سقف یک میلیارد دلار صادرات محصولات خود را افزایش دهیم.

وی با اشاره به صادرات به روسیه تصریح کرد: تاکنون حدود 100 تن میگو و مقدار کمی هم قزل آلا به بازار روسیه صادر شده اما بنده معتقدم بازار روسیه بازار استراتژیکی برای توسعه پایدار صادرات غیر نفتی ایران است که باید نهایت استفاده از این فرصت پیش آمده را داشته باشیم که متاسفانه تاکنون بیش از آنکه عمل کنیم حرف زده‌ایم و نتوانستیم بهره برداری لازم را داشته باشیم./  باشگاه خبرنگاران جوان
(چهارشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۴) ۰۸:۵۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها