سه شنبه / ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ / ۱۳:۰۱
سرویس : شیرینی و شکلات
کد خبر : ۶۳۲۹۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس شیرینی و شکلات
دبیر انجمن شیرینی و شکلات

ژلاتین خوکی وارد نکرده‌ایم/ این بحث‌ها با هدف افزایش تعرفه واردات مطرح شده است

دبیر انجمن شیرینی و شکلات با بیان اینکه واردات ژلاتین خوکی برای مصرف در محصولات شیرینی و شکلات نداشته‌ایم، گفت: این بحث‌ها با هدف افزایش تعرفه واردات و در جهت کمک به یک کارخانه داخلی مطرح شده است.

جمشید مغازه‌ای در مورد بحث‌های مطرح شده مبنی بر واردات ژلاتین خوکی و استفاده از آن در غذایی از جمله صنعت شیرینی و شکلات کشور، اظهار داشت: واردات ژلاتین خوکی نداشته‌ایم و ژلاتین‌های وارداتی از استخوان گاو تهیه شده‌اند.

وی تصریح کرد: 2 کارخانه تولیدکننده ژلاتین در کشور فعال بودند که در حال حاضر یکی از آنها تعطیل است و کارخانه دیگر نیز از نظر کمی و کیفی پاسخگوی نیاز صنعت نیست. به همین دلیل بخشی از نیازمان را از طریق واردات تأمین می‌کنیم.

وی با بیان اینکه واردات ژلاتین تحت نظارت سازمان غذا و دارو، گمرک و سازمان استاندارد صورت می‌گیرد، اظهار داشت: بحث‌ واردات ژلاتین خوکی با هدف افزایش تعرفه واردات ژلاتین به کشور در جهت کمک به کارخانه داخلی مطرح شده است.

دبیر انجمن شیرینی و شکلات با بیان اینکه تغییری در میزان واردات ژلاتین به کشور نداشته‌ایم، گفت: برای ما بهتر است که نیاز خود را از طریق تولیدات داخلی تأمین کنیم اما در حال حاضر کیفیت و کمیت این تولیدات پاسخگوی نیاز صنعت نیست.

وی با تأکید بر اینکه ژلاتین‌های وارداتی از استخوان گاو تهیه می‌شوند، در مورد شرعی بودن ذبح این گاوها گفت: واردات از کشورهایی صورت می‌گیرد که از آنها واردات گوشت یا فرآورده‌های گوشتی داریم و این کار با تأیید مسئولان مرتبط مانند وزارت ارشاد و تحت نظر علما و با توجه به مسائل شرعی صورت می‌گیرد.

مغازه‌ای تصریح کرد: بارها در این مورد با مسئولان کمیسیون ماده یک، وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو  صحبت و اعلام کردیم که کارخانه‌های داخلی تولید ژلاتین علوم لازم برای تولید این فرآورده‌ را ندارند./ فارس
(سه شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۴) ۱۳:۰۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها