سه شنبه / ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ / ۰۹:۳۴
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۶۳۲۷۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

پیاز کیلویی ۳ هزار تومان شد/ سیر چینی؛ کیلویی ۱۰ هزار تومان

رئیس اتحادیه میوه و سبزی از افزایش قیمت پیاز به ۳ هزار تومان خبر داد و گفت: قیمت این محصول نسبت به هفته قبل ۱۵ درصد گران شده است.

سید حسین مهاجران  از افزایش مجدد قیمت پیاز در بازار خبر  داد و اظهارداشت: قیمت این محصول نسبت به هفته گذشته ۱۵ درصد افزایش یافته و در میادین به ۳۰۰۰ تومان رسیده است.

وی با اشاره به دلایل گرانی این محصول در هفته‌های اخیر، افزود: یکی از دلایل این مساله آن است که در چابهار همه محصول کشت شده به مرحله عرضه به بازار نرسیده و مقداری کمبود ایجاد شده است.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی درباره قیمت سایر محصولات اضافه کرد: در حال حاضر قیمت نارنگی بندرعباس بین ۶ تا ۸ هزارتومان، سیب درختی مرغوب بین هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزارتومان، پرتقال کوهستان جنوب بین ۵ هزار تا ۵ هزار و ۵۰۰ تومان، پرتقال تامسون شمال بین هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزارتومان و نارنگی شمال از ۲ هزارو ۵۰۰ تا ۴ هزارتومان است.

مهاجران اضافه کرد: همچنین قیمت انار از ۱۵۰۰ تا ۵۵۰۰ تومان، موز از ۲۸۰۰ تا ۳۲۰۰ تومان، گوجه فرنگی از ۱۲۰۰ تا ۲۰۰۰ تومان و سیب زمینی از ۶۵۰ تا ۱۱۰۰ تومان است.

وی، قیمت سیر چینی را نیز کیلویی ۱۰ هزارتومان عنوان کرد و گفت: عرضه این محصول در بازار به میزان فراوان انجام می‌شود.

مهاجران در پاسخ به این پرسش که چه مدت است شاهد عرضه سیر چینی در بازار داخلی هستیم؟ افزود: از ابتدای سالجاری سیر چینی در بازار داخلی عرضه می‌شود اما این موضوع از سالیان قبل نیز وجود داشته و امسال اولین باری نیست که این اتفاق رخ می‌دهد.

به گزارش مهر، اخیرا مدیر کل مبارزه با قاچاق کالاهای هدف ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز درباره قاچاق سیر چینی از مبادی سیستان و بلوچستان، عراق، کردستان و کرمانشاه اعلام کرده است: اگرچه قاچاق این محصول محدود شده اما همچنان وجود دارد، ضمن اینکه ته و کف این سیرها زده شده و کاملا آلوده هستند./ مهر
(سه شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۴) ۰۹:۳۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها