دوشنبه / ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ / ۰۰:۰۱
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۶۳۲۴۹
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
عنایـت‌الله تورنگ، مدیرعامل شرکت زربال:

نابسامانی بازار عامل اصلی ضرر و زیان تولیدکننده

عنایـت‌الله تورنگ، مدیرعامل شرکت زربال گفت: نابسامانی در تنظیم بازار مرغ را عامل اصلی کاهش قیمت‌ها و ضرر و زیان تولیدکنندگان می‌داند و می‌افزاید: شرکت زربال با تولید منظم و مداوم روزانه 35 تا 40 تن گوشت مرغ، تنها اینتگریشن (زنجیره تولید) مرغ در کشور است. گرچه میزان تولید ما منظم است اما بی‌تردید از نوسان‌های بازار تاثیر می‌گیریم و بحران‌های موجود روی تولید ما هم اثرگذار است.

به گزارش فودنا، مدیر عامل مجموعه زربال در ادامه با بیان اینکه تولید سالانه زربال 15‌هزار تن است، می‌گوید: طبق قانون وظیفه تنظیم بازار محصولات کشاورزی بر عهده وزارتخانه مربوطه است و مسئولان مربوطه باید برای کاهش نوسان در بازار، راهکارهای قابل انجام ارائه دهند. شرکتی مانند زربال که صاحب برند است و توان تولید محصول با کیفیت و قابل رقابت در بازارهای جهانی را دارد، چرا باید محصول خود را با قیمت‌های متفاوت در برهه‌های زمانی مختلف به بازار عرضه کند؟

حراجی مرغ در میدان بهمن!

مدیرعامل شرکت زربال ادامه می‌دهد: ما توان صادرات سالانه 5‌هزار تن مرغ را با استانداردهای بالا داریم که باید به کمک دولت زیرساخت‌های آن فراهم شود. در تمامی بخش‌ها از تولید تا بازاریابی و بازاررسانی محصول، طبق برنامه‌های معین در زنجیره تولید، انجام می‌شود. حتی قیمت‌های ما نیز براساس استانداردهای کیفی محصول تعیین می‌شود.

تورنگ می‌افزاید: در حال حاضر وضعیت به‌گونه‌ای شده که عده‌ای دلال و واسطه در میدان بهمن، قیمت مرغ را مانند طلا لحظه‌ای اعلام می‌کنند و به اصطلاح حراجی مرغ راه انداخته‌اند. در چنین شرایطی تولیدکنندگان (حتی زنجیره تولید) چگونه می‌توانند محصولات خود را بازاریابی کنند و به قیمت واقعی به فروش برسانند؟

فرصت امروز

(دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۴) ۰۰:۰۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها