یکشنبه / ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ / ۲۱:۴۲
سرویس : اقتصاد
کد خبر : ۶۳۲۴۳
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس اقتصاد
طی ده ماهه امسال توسط بانک صنعت و معدن صورت گرفت:

اختصاص 4 هزار و 600 میلیون تومان به واحدهای کوچک و متوسط صنعتی

مدیرعامل و رییس هیات مدیره بانک صنعت و معدن گفت: طی ده ماهه امسال به منظور ایجاد و رونق فضای کسب و کار در واحدهای کوچک و متوسط صنعتی بالغ بر 4 هزار و 600 میلیون تومان تسهیلات از سوی این بانک اختصاص یافت.

«علی‌اشرف افخمی» طی نشست خبری با بیان این مطلب گفت: اختصاص این تسهیلات نسبت به ده ماهه سال گذشته رشد 41 درصدی داشته که بیش از 80 درصد این منابع جهت سرمایه در گردش اعطا شده است.

اشرف افخمی افزود : به دنبال ایجاد بانک صنایع کوچک و متوسط هستیم تا واحدهای کوچک و متوسط SME که از لحاظ سرمایه‌گذاری نیاز مالی کمتری دارند بتوانند از آن استفاده نمایند.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن یادآور شد: در سال جاری بیش از 3 هزار واحد صنعتی کوچک و متوسط بخصوص واحدهایی که زیر ظرفیت 30 الی 40 درصد کار می‌کردند برای افزایش ظرفیت و حفظ اشتغال موجود و حتی اشتغال جدید به این بانک مراجعه کرده تا برای تأمین مواد اولیه خود به تسهیلات لازم دست یابند.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن در بخش دیگری از سخنان خود گفت: طی دو سال گذشته بیش از 10 میلیارد دلار گشایش اعتبار داشته که از این رقم بالغ بر 6 میلیارد دلار آن از خط اعتباری چین بوده و برای پروژه‌های بزرگی نظیر: راه‌اندازی قطار سریع‌السیر تهران ـ‌ قم ـ‌ اصفهان به ارزش 1.8 میلیارد دلار، طرح‌های هفتگانه فولادی بیش از 2 میلیارد دلار، پتروشیمی مسجد سلیمان 600 میلیون دلار و سایر طرح‌هایی که LC های آنها به طور عمده عملیاتی شده و هفته قبل از برجام آخرین LC راه‌اندازی قطار سریع‌السیر تهران ـ‌ قم ـ‌ اصفهان بوده است.

وی گفت: 4 میلیارد دلار مابقی از 10 میلیارد دلار گشایش اعتبار شده به طور عمده از منابع صندوق ملی توسعه بوده که بیش از 200 طرح مختلف در رشته‌های صنعتی نظیر: پتروشیمی، داروسازی، کاشی‌سازی، سیمان، صنایع غذایی، صنایع نساجی و تدارک زیرساخت‌ها همچون نیروگاه‌های برقی بوده است.

وی در توضیح این مطلب افزود: سالانه در واحدهای صنعتی نیاز به 3 هزار مگاوات برق جدید از طریق احداث نیروگاه احساس می‌شود که با پشتیبانی و تأمین مالی بانک صنعت و معدن تعدادی از نیروگاه‌های برقی یاد شده در استان‌های گلستان، یزد، کرمان و چند واحد دیگر در سایر استان‌ها می‌باشد که در سال 95 به بهره‌برداری خواهند رسید.

اشرف افخمی در ادامه گفت: در سال جاری از 10 میلیارد دلار گشایش اعتبار شده بالغ بر 900 میلیون دلار آن LC باز شده که نتیجه تعاملات مناسب با کشورهای خارجی و امضای قراردادها بوده است.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن با اشاره به اینکه این بانک به دنبال تثبیت موقعیت خود در فضای بانکداری جهانی است افزود: با تلاش وافر توانستیم بالغ بر 400 میلیون دلار بدهی به بانک‌های خارجی را حتی در دوران تحریم تسویه نموده بطوری که مدعی هستیم هم‌اکنون به هیچ یک از بانک‌های اروپایی بدهی نداریم. 

وی در ادامه گفت: در دوران پس از تحریم در صددیم تا قراردادهایی که سابق بر ابطال شده با مذاکره با بانک‌های خارجی از طریق سویفت آنها را احیا کنیم.

به گفته وی؛ برای تأمین مالی خطوط زیرساخت بویژه راه‌آهن و قطار برقی تهران به مشهد مذاکراتی را با یکی از بانک‌های بزرگ چینی کرده‌ایم که از طریق این دو بانک این طرح بزرگ تأمین مالی شود.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن تصریح کرد: 7 روز بعد از برداشتن تحریم‌های ظالمانه گذشته است و این بانک از همان لحظات نخستین موفق به گشایش اعتبار 14 فقره LC به ارزش 100 میلیون یورو از طریق بانک‌های اروپایی نظیر آلمان، اسپانیا، ایتالیا و هلند نماید.

وی در پایان گفت: دو ماه قبل از برجام بانک صنعت و معدن تعاملاتی با بانک‌های اروپایی را داشته بود و خود را از قبل برای چنین روزی آماده کرده بود و هم‌اکنون این LC ها پس از طی مراحل تشریفاتی به سمت عملیاتی شدن پیش می‌روند.

(یکشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۴) ۲۱:۴۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها