شنبه / ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ / ۱۰:۲۵
سرویس : تغذیه و سلامتی
کد خبر : ۶۳۲۰۶
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس تغذیه و سلامتی

اضافه وزن و چاقی افراطی در دانش‌آموزان

رئیس اداره سلامت و تندرستی سازمان آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به افزایش بیماری‌هایی چون چاقی دانش‌آموزان، از کمبود 110 مراقب سلامت در مدارس استان خبر داد.

«بهنام اسماعیلی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه چهارمحال و بختیاری – با اشاره به وجود اضافه وزن و چاقی افراطی برخی دانش‌آموزان، اظهار کرد: الگوهای تغذیه‌ای نامناسب در خانواده‌ها و استفاده از مواد غذایی پرکالری، چرب و هیدرات‌های کربن از عوامل مهم چاقی دانش‌آموزان است.

وی اطلاع ناکافی اولیا در خصوص مشکلات ناشی از استفاده از وسایل ارتباطی نوین را از دیگر عوامل چاقی دانست و افزود: بیشتر دانش‌آموزان اوقات فراغت خود را صرف استفاده از فضاهای مجازی و بازی‌های رایانه‌ای می‌کنند و همین مسأله موجب کم‌تحرکی، افزایش وزن و ابتلا به انواع بیماری‌های قلبی و عروقی آن‌ها می‌شود.

اسماعیلی از برگزاری دوره آموزشی 16 ساعته ویژه کارشناسان، مدیران مدارس و مراقبین سلامت با عنوان عوامل خطرساز و پیشگیری‌کننده از بیماری‌های قلبی و عروقی در مناطق 17 گانه استان خبر داد و گفت: زیرساخت‌های موجود آموزش و پرورش را محدود به آموزش کرده و راهی جز آگاه‌ کردن مربیان و اولیا وجود ندارد.

رئیس اداره سلامت و تندرستی با اشاره به کمبود حدود 110 مراقب سلامت در استان، خاطرنشان کرد: در راستای افزایش آگاهی دانش‌آموزان و اولیا از مدیران مدارس خواسته شده است که بخشی از کلاس‌های آموزش خانواده را به موضوع اضافه وزن و خطرات آن اختصاص دهند.

وی با بیان این‌که معاینات مقدماتی و غربالگری دانش‌آموزان توسط مراقبان سلامت و پرسنل مراکز بهداشتی، درمانی در مدارس انجام شده و دانش‌آموزان مشکوک و یا دارای بیماری به مراکز بهداشتی و درمانی ارجاع داده می‌شوند، یادآور شد: این طرح حدود 83 هزار دانش‌آموز را تحت پوشش خود قرار می‌دهد./
(شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴) ۱۰:۲۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها