یکشنبه / ۴ بهمن ۱۳۹۴ / ۰۸:۵۸
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۶۳۰۶۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

لزوم توجه به صنایع تامین کننده امنیت غذایی

مدیر کل دامپزشکی استان کرمان گفت: امنیت غذایی یکی ازدغدغه های جدی دولتها است و توجه به صنایعی که بتوانند بخشی از این نیاز را تامین کنند مهم و اساسی است .

دکتر “حسین رشیدی” در سمینار تخصصی مدیریت تغذیه و بهداشت آبزیان اظهار کرد: صنعت آبزی پروری در کشور ما صنعتی نوین است .
وی افزود: امنیت غذایی یکی ازدغدغه های جدی دولتها است و توجه به صنایعی که بتوانند بخشی از این نیاز را تامین کنند مهم و اساسی است.
رشیدی گفت: بر اساس برآورد انجام شده و با توجه به رشد جمعیتی دنیا ما در ۳۰ یا ۴۰ سال آینده از لحاظ تولید مواد غذایی باید به اندازه پنج قرن گذشته تولید داشته باشیم تا بتوانیم نیاز بشر را تامین کنیم .
وی بیان کرد: نکته مهم در توسعه این است که باید پایدار باشد و فراموش نکنید توسعه به تنهایی ارزشی ندارد و اگر به بحث پایداری آن توجه نشود بعد از مدتی تبدیل به ضد خودش می شود .
مدیر کل دامپزشکی استان کرمان یادآور شد: توسعه پایدار به این معنا است زمانی که ما کاری را آغاز می کنیم به جنبه های زیست محیطی، فرهنگی و اجتماعی آن موضوع توجه داشته باشیم در غیر اینصورت تمام سرمایه گذاری در این زمینه به هدر می رود .
رشیدی با تاکید بر رعایت جنبه های زیست محیطی کار تصریح کرد: دامپزشکی در زمینه بحث امنیت غذایی دو کار اساسی افزایش تولید پایدار و سلامت تولید بر عهده دارد .
وی افزود: محصولاتی که برای مصرف انسان تولید می شود باید از استاندارهای لازم برخوردار باشد و از داروهای ممنوعه استفاده نشود .
مدیر کل دامپزشکی استان خاطر نشان کرد: استان کرمان در صنعت طیور به لحاظ پایش باقیمانده آنتی بیوتیک و دارویی در گوشت مرغی که مورد استفاده مردم قرار می گیرد پیشگام است و تقریبا محصولی که دست مردم استان می رسد معادل مرغ سبزی است که در دیگر استانها عرضع می شود./ ایسنا
(یکشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۴) ۰۸:۵۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها