یکشنبه / ۴ بهمن ۱۳۹۴ / ۰۸:۴۲
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۶۳۰۵۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

صادرات محصولات شیلات به روسیه

مدیر کل دفتر بهبود و کیفیت آبزیان شیلات گفت: در سه ماهه سوم سال 973 تن انواع آبزیان به روسیه صادر شده است.

عیسی گلشاهی مدیر کل دفتر بهبود و کیفیت آبزیان شیلات، در خصوص صادرات میگو به روسیه اظهار داشت: مجموع صادرات انواع آبزیان به سه ماهه سوم سال به روسیه 973 تن به ارزش 5 میلیون دلار بوده است.

مدیر کل دفتر بهبود و کیفیت آبزیان شیلات با اشاره به پتانسیل تولید محصولات شیلاتی به روسیه افزود: در واقع پتانسیل تولید اگر قبل از شروع فصل تولید به ایران داده شود تا زمانی که در فصل تولید هستیم بسیار متفاوت است و گفتنی است که با سفارش قبل از فصل تولید امکان صادرات 5 الی 10 هزار تن محصولات شیلات امکان پذیر است.

وی درباره میزان تولید میگو در سال جاری بیان کرد: تولید میگو در سال جاری باتوجه به اینکه در استان هرمزگان برداشت کشت دوم انجام نشده نمی‌توانیم برآورد دقیقی داشته باشیم اما به سبب بیماری لکه سفید در برخی استان‌ها تولید کاهش پیدا کرده به طوری که به برآوردی که تنظیم کرده بودیم نرسیدیم.

گلشاهی با اشاره به برنامه صادرات میگو به روسیه یادآور شد: با توجه به اینکه عمده صادرات محصولات شیلاتی به روسیه شامل دو گروه میگو و قزل آلا است باید گفت که بر اساس برنامه هدفگذاری پیش بینی شده بود که 5 هزار تن میگو در سال جاری به روسیه صادر شود اما به سبب بحث مجوزها و تنظیم مجوزهای قانونی تامراحل قانونی آن انجام شود تنها در یک دوره سه ماهه هزار تن میگو صادر شده است.

مدیر کل دفتر بهبود و کیفیت آبزیان شیلات تصریح کرد: در حال حاضر در اماکن عمده فروش روسیه تعدادی از فعالان بخش خصوصی سر غرفه محصولات شیلاتی و کشاورزی گرفتند و در آن مستقر شوند و به نظر می‌رسد که تا پایان سال تعداد غرفه‌ها به 5 تا برسد./ باشگاه خبرنگاران جوان
(یکشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۴) ۰۸:۴۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها