شنبه / ۳ بهمن ۱۳۹۴ / ۱۱:۵۳
سرویس : نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...
کد خبر : ۶۳۰۳۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...

برگزاری همایش مرغ سالم همزمان با نمایشگاه دام و طیور اصفهان

رییس و دبیر علمی دبیرخانه شیر استان اصفهان گفت: همایش مرغ سالم همزمان با نمایشگاه دام و طیور اصفهان چهارم بهمن ماه در نمایشگاه اصفهان برگزار می شود.

به نقل از واحد رسانه شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان، پروفسور حسن نیلی احمدآبادی، اظهار داشت: سال گذشته در سیزدهمین نمایشگاه دام و طیور اصفهان، اولین همایش «شیر، ایستگاه سلامت» را برگزار کردیم که با استقبال بی نظیر مردم و مسوولان، اساتید دانشگاه و نخبگان روبرو شد و متعاقب آن «دبیرخانه شیر ایستگاه سلامت» استان شکل گرفت که نماینده دانشگاه علوم پزشکی، سازمان دامپزشکی، جهاد کشاورزی، اساتید دانشگاه از مراکز علمی مختلف و مسئولان آموزش و پرورش در آن عضویت دارند. همچنین ورود معاونت سیاسی به موضوع اصلاح الگوی تغذیه و افزایش سرانه مصرف شیر باعث شد که یک همکاری بین بخشی بین دستگاه های مختلف کلید زده شود.

وی با اشاره به این که اصلاح الگوی تغذیه و افزایش سرانه مصرف شیر، می تواند بسیاری از هزینه های درمانی جامعه را کاهش دهد، اظهار داشت: سالانه ۱۵۰ هزار میلیارد تومان در بخش بهداشت و درمان کشور از طریق منابع عمومی و توسط مردم هزینه می شود که این آمار بسیار فاجعه بار است. در صورتی که اگر بخشی از این هزینه را در زمینه اصلاح الگوی تغذیه جامعه و فرهنگ سازی صرف کنیم، شاهد کاهش بیماری هایی چون سرطان، بیماری های قلبی-عروقی،  متابولیک و اسکلتی خواهیم بود.

رییس و دبیر علمی دبیرخانه شیر استان اصفهان ادامه داد: در ادامه این حرکت، امسال در چهاردهمین نمایشگاه صنعت دام و طیور اصفهان، همایش مرغ سالم را برگزار خواهیم کرد که در این همایش شاخصه های مرغ سالم به مردم اطلاع رسانی خواهد شد. یکی از این شاخصه ها سایز استاندارد است که متأسفانه مردم اطلاعی از آن ندارند.

رییس و دبیر علمی دبیرخانه شیر استان اصفهان با اشاره به رتبه اول اصفهان در تولید شیر، گوشت مرغ و تخم مرغ اعلام داشت: بخش زیادی از این تولیدات به خارج از استان صادر می شود و صنعت دام و طیور از جمله معدود حوزه هایی است که حتی در شرایط تحریم مازاد تولید داشت. این در حالی است که به نظر می رسد نتوانسته ایم استفاده حداکثری از این مزیت ها داشته باشیم.

وی تصریح کرد: مردم نباید تخلف یک برند را به پای همه برندها بنویسند و یا این که محصولات لبنی را به علت گران شدن از تغذیه روزانه خود حذف کنند.

گفتنی است همایش مرغ سالم ساعت ۹ صبح روز ۴ بهمن ماه همزمان با چهاردهمین نمایشگاه بین المللی صنعت دام و طیور اصفهان در محل سالن همایش های مرکز نمایشگاه بین المللی اصفهان واقع در پل شهرستان برگزار می شود.
(شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۴) ۱۱:۵۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها