دوشنبه / ۲۸ دی ۱۳۹۴ / ۰۹:۵۳
سرویس : تغذیه و سلامتی
کد خبر : ۶۲۹۱۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس تغذیه و سلامتی

دستور العمل غذایی جدید دولت آمریکا در مورد مصرف قهوه ،گوشت ،چربی ،نمک و قند

براساس گزارش washington post دستورالعمل غذایی جدید دولت فدرال آمریکا در تاریخ 7 ژانویه 2016 منتشر شد این دستورالعمل هر5 سال یکبار به روز رسانی می شود. در این دستور العمل مقدار مناسب مصرف قهوه، گوشت، چربی ها و نمک آورده شده است.

به گزارش واحد تحقیقات و فنی انجمن صنفی صنایع روغن نباتی ایران، براساس گزارش washington post دستورالعمل غذایی جدید دولت فدرال آمریکا در تاریخ 7 ژانویه 2016 منتشر شد این دستورالعمل هر5 سال یکبار به روز رسانی می شود. در این دستور العمل مقدار مناسب مصرف قهوه، گوشت، چربی ها و نمک آورده شده است.

قهوه :

مقدار توصیه شده مصرف روزانه قهوه تا 5 فنجان توصیه شده است مصرف این مقدار قهوه خواص سلامتی بخش مانند کاهش ریسک بیماریهای قلبی و دیابت نوع 2 را دربر خواهد داشت ، این نتایج پس از هزاران تحقیق مختلف در این زمینه حاصل شده است.

گوشت:

دستور العمل قدیمی :پروتئین هایی مانند گوشت بدون چربی ، مرغ و غذاهای دریایی بخشی از یک رژیم غذایی متعادل است بهتر است غذاهای سرشار از چربی های جامد را با غذاهای کم چرب وکم کالری جایگزین کنید .

دستورالعمل جدید :پروتئین های غذایی مختلفی ازجمله گوشت بدون چربی و مرغ، غذاهای دریایی ، تخم مرغ ، حبوبات (لوبیا ،نخود)، محصولات سویا،آجیل و دانه ها را مصرف کنید .

کمتر از 10% کالری روزانه باید از چربی های اشباع و گوشت های پرچرب تامین شود. پسران نوجوان و آقایان باید مصرف پروتئین های غذایی از جمله گوشت را کاهش دهند.

سدیم :

دستورالعمل قدیمی : روزانه کمتر از 2300 میلی گرم سدیم مصرف کنید امّا افراد بالاتر از 50 سال یا 2 رگه (آفریقایی- آمریکایی) باید روزانه کمتر از 1500 میلی گرم سدیم مصرف کنند.

دستورالعمل جدید : افراد بالغ و کودکان بالاتر از 14 سال باید روزانه کمتر از 2300 میلی گرم سدیم دریافت کنند و کودکان کمتر از 14سال باید مقدارکمتری سدیم دریافت کنند.

دولت فدرال آمریکا درخصوص مصرف بالای نمک درآمریکا هشدار داده است، مصرف بالای نمک در این کشور موجب افزایش ریسک فشارخون بالا و مشکلات قلبی شده است.

چربی :

دستورالعمل قدیمی: شیرکامل و لبنیات پرچرب را با محصولات بدون چربی یا کم چرب جایگرین کنید.

دستورالعمل جدید: مصرف چربی های ترانس و اشباع را محدود کنید کمتر از 10% کالری روزانه باید از چربی های اشباع تامین شود مصرف غذاهای سرشار از چربی های اشباع مانند کره، شیر و گوشت باید محدود شود.

بسیاری از مردم آمریکا معتقدند چربی اشباع و مواد غذایی حاوی این چربی ها از جمله شیرکامل، کره و گوشت قرمز بسیار مضّرند امّا بسیاری از متخصصان تغذیه معتقدند قضاوت کردن مواد غذایی صرفاً براساس محتوای چربی اشتباه است. تحقیقات گذشته بیانگر این بود که چربی اشباع ریسک بیماریهای قلبی را بالا می برد امّا تحقیقات جدید بیانگر این است که جایگزینی این چربیها با مواد غذایی حاوی کربوهیدرات بالا و کم چرب از جمله نان، شیرینی و بیسکوییت یک اشتباه بسیار بزرگ است و مضرات زیادی دارد .


کلسترول :


دستور العمل قدیمی:  مقداردریافت روزانه کلسترول باید کمتر از 300میلی گرم در روز باشد.

دستورالعمل جدید : هیچ محدودیتی برای مصرف کلسترول تعیین نشده امّا بهتر است کلسترول کم مصرف شود، متخصصان تغذیه معتقدند مواد غذایی سرشار از کلسترول تاثیر چندانی بر سطح کلسترول خون یا افزایش ریسک بیماریهای قلبی در افراد سالم ندارند امّا افرادی که مشکلاتی از قبیل دیابت دارند بهتر است غذاهای پرکلسترول مصرف نکنند.



قند:

دستورالعمل قدیمی: مصرف قند و شکر افزوده شده و شیرین کننده هایی که هنگام آماده سازی یا فرآیند به مواد غذایی افزوده می شوند باید محدود شود.

دستورالعمل جدید :کمتر از 10 درصد ازکالری روزانه باید از قندهای افزوده شده تامین گردد (این مقدار شامل قندهایی که به صورت طبیعی با مصرف مواد غذایی چون شیر و میوه جات وارد بدن می شوند نمی شود) متخصصان تغذیه معتقدند قند سم رژیم غذایی است و عامل اصلی ایجاد بیماری های مزمن مانند چاقی،دیابت و بیماری های قلبی است. منابع اصلی مصرف قند های افزوده شده نوشیدنی ها ،تنقلات و شیرینی جات هستند.
(دوشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۴) ۰۹:۵۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها