شنبه / ۲۶ دی ۱۳۹۴ / ۱۰:۲۶
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۶۲۸۶۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

کمپین شهروند سالم در کل کشور اجرا خواهد شد

دکتر رفیعی فر گفت: بنا داریم پکیج کمپین شهروند سالم را در اختیار دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور قرار دهیم که بتوانیم این تجربه تهران و شهرداری را به کل کشور منتقل کنیم .

به گزارش وبدا ، سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت بیان داشت: مجموعه نشست هایی با هماهنگی شورای هماهنگی وزارت بهداشت با سازمان زیباسازی شهرداری تهران برگزار شده تا کمپین محیطی آموزش سلامت همگانی را راه اندازی کنیم و در آن بیلبوردهای آموزش دهنده در حوزه بهداشت و سلامت در  فضاهای شهری نصب کنیم.
دکتر شهرام رفیعی فر ادامه داد: برای انجام اینکار، اولویت های سلامت همگانی در حوزه بهداشت را مرور کردیم و متوجه شدیم در حدود 70تا 80درصد جمعیت کل کشور، بر اثر سکته قلبی، مغزی، سرطان،دیابت و نیز حوادث ترافیکی جان خود را از دست می دهند.
این مقام مسئول اضافه کرد: در نظر داریم با روشن کردن دلایل این مرگ و میرها به مردم هشدارهایی را بدهیم تا با رعایت موارد جلوگیری، این آمار خطرناک را کاهش دهند. الگو دهی تغذیه سالم، مانند عدم مصرف نمک، روغن، قند و شکر یکی از راههایی بود که در این راستا در دستور کار قراردادیم.
دکتر رفیعی فر خاطرنشان کرد: بطور مثال پرخوری که باعث چاقی می شود و مصرف دخانیات، قلیان و نداشتن تحرک زیاد، عوامل مشترک بیماری های یاد شده در بالا هستند، به همین خاطر برآن شدیم تا محتواهای آموزشی را که برای کمپین طراحی شده بودند را مرور کنیم.
سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت با اشاره به این که بر این اساس به یک پکیجی از پیام های آموزشی و بهداشتی  رسیدیم تا تبدیل به طرح هایی گردند که در فضاهای شهری به تصویر کشیده شوند، بیان داشت: این پیام ها را در اختیار تعدادی از گرافیست های شهری در قالب کارگاهی دو روزه قرار دادیم تا با تصاویری همراه شوند و محصول به صورت تابلوهایی که در سطح شهر تهران نصب شده اند، دیده می شود.
دکتر رفیعی فر با تاکید بر این که بخاطر اهمیت بحث ایدز و برای پیشگیری از این بیماری هشدارهایی هم در این باره در کنار این پیامها  قرار دادیم، یادآور شد: این اولین حرکت بزرگ بهداشتی خارج از وزارت بهداشت است، هر چند با راهنمایی، همکاری و مشاوره های تخصصی وزارت بهداشت انجام می شود و جای تقدیر و تشکر ویژه از سازمان زیبا سازی شهر تهران و نیز دکتر قالیباف دارد.
وی گفت: ایشان شهر تهران را به جایی رسانده اند که شهروندان به هر گوشه ای از شهر که می نگرند آموزش های همگانی سلامت به آنها منتقل می شود و با این آموزشها، شهروندان رفتارهای خود را در حوزه سلامت و بهداشت و ورزش عوض می کنند.
دکتر رفیعی فر افزود: در این راستا پیام های معنوی زیادی هم به همه مردم داده می شود تا با روی آوردن به معنویات از انجام رفتارهای پرخطر بپرهیزند و روابط بین فردی سالم داشته باشند.
سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت بیان کرد: ما هم اکنون بنا داریم پکیج کمپین شهروند سالم را در اختیار دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور قرار دهیم که بتوانیم این تجربه تهران و شهرداری را به کل کشور منتقل کنیم  و این دانشگاه ها با همکاری شهرداری ها در شهرهای خودشان بتوانند این کار ارزشمند را در کل کشور ادامه دهند.
وی افزود: هم اکنون آماده می شویم تا دور بعدی این کمپین را با کمک های سازمان زیباسازی شهرداری تهران، برای اولویت های بعدی که در حوزه سلامت داریم، انجام دهیم.
دکتر رفیعی فر ابراز امیدواری کرد با این آموزش ها سطح ابتلای مردم به بیماری های خطرناک کاهش یابد.
این مقام مسئول تصریح کرد: سالانه 63  هزار مرگ ناشی از مصرف دخانیات در کشور داریم همچنین 10هزار میلیارد صرف خرید سیگار می کنیم و سه برابر  این رقم را وزارت بهداشت برای درمان این بیماری هزینه می کند. وقتی که به این ها توجه می کنیم ارزش کار شهرداری تهران بیشتر پی می بریم.
(شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۴) ۱۰:۲۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها