سه شنبه / ۲۲ دی ۱۳۹۴ / ۱۳:۱۴
سرویس : فرآورده های گوشتی و پروتئینی
کد خبر : ۶۲۷۷۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های گوشتی و پروتئینی

تکلیف صادرات گوشت مرغ و تخم‌مرغ به روسیه تا اواخر بهمن مشخص می‌شود

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: ریز اطلاعات مربوط به گوشت مرغ و تخم‌مرغ برای روس‌ها ارسال شده و تا ۱۵ فوریه نظر نهایی خود را برای مجوز صادرات به این کشور اعلام خواهند کرد.

مهدی خلج پیش از ظهر امروز در نشست بررسی موانع صادرات به روسیه که در اتاق ایران برگزار شد، گفت: براساس توافقی که با روس‌ها کرده‌ایم 19 مرکز فرآوری شیلات می‌تواند محصولات خود را به فدراسیون روسیه صادر کنند ولی آنچه فعلاً مد نظر ماست میگو است.

وی به سفر مرجع صلاحیت تائید محصولات ایرانی روسیه به ایران اشاره‌ای کرد و گفت: این مسئول با معاون نخست وزیر روسیه 3 هفته قبل به تهران سفر کردند و جلسات متعددی را با دامپزشکی ایران برای صدور گواهی بهداشتی در راستای صادرات فراورده‌های لبنی برگزار کردند تا ما متعهد شویم که شیر خامی که از دامداری‌های بهداشتی تامین می‌شود چه از لحاظ نظارت در دامداری چه از لحاظ استفاده در کارخانه‌های صنایع شیر، طبق استانداردهای روسیه باشد.

خلج از امضای دو موافقت‌نامه با روس‌ها در همین راستا خبرداد و گفت: امیدواریم از 20 ژانویه صادرات محصولات لبنی به روسیه آغاز شود.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور همچنین در مورد صادرات فراورده‌های طیور به روسیه خاطرنشان کرد: به موازات گواهی‌های بهداشتی که برای صنایع لبنی صادر کردیم، روس‌ها ریز اطلاعات گوشت مرغ و تخم مرغ را هم از ما درخواست کردند که 5 روز پیش برای آنها ارسال شده و تا 15 فوریه (اواخر بهمن‌ماه) اعلام نظر خواهند کرد تا در صورت تائید صادرات این دو نوع محصول نیز به روسیه آغاز شود./ فارس
(سه شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۴) ۱۳:۱۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها