جمعه / ۱۱ دی ۱۳۹۴ / ۱۲:۰۲
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۶۲۵۳۸
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس فرآورده های لبنی
مدیر روابط عمومی پگاه تهران

کاهش آثار مخرب آلودگی هوا با لبنیات + کاریکاتور آلودگی

عباس موسوی، مدیر روابط عمومی پگاه تهران می گوید: هر ساله با آغاز سرد شدن هوا، افزایش آلودگی هوا به خصوص در شهرهای بزرگ به موضوعی مهم تبدیل شده است. بر همین اساس چمران ریس شورای شهر تهران گفت: آمار مرگ ومیر روزهای اخیر درپی آلودگی هوا پایتخت از 150نفر به 180 نفر افزایش یافته است..

به گزارش فودنا مدیر روابط عمومی پگاه تهران گفت: عوارض ناشی از افزایش آلاینده ها بر سلامت مردم، اهمیت توجه به این مشکل را بیشتر می کند. پیشنهاد مجموعه پگاه  بعنوان دوستداران سلامت در شرایط آلودگی هوا برای کاهش صدمات به دستگاه تنفسی و التهاب دستگاه گوارش ناشی از این آلودگی، مصرف شیر و فرآورده های شیری بویژه محصولات پروبیوتیک که از محصولات پگاه می باشد  را افزایش دهید. مصرف شیر و فرآورده های آن سبب نرم شدن مخاط تنفسی فوقانی، مری و معده می شود. قبل از این که سراغ سوال اصلی، یعنی کاهش اثرات مخرب آلودگی هوا به وسیله غذاها برویم، باید ببینیم آلودگی هوا چه تأثیری روی بدن می‌گذارد و تغییرات فیزیولوژیکی که در بدن به خاطر آلودگی هوا به وجود می‌آید، کدام است. وقتی می‌گوییم هوا آلوده است، اغلب به این معنی است که هیدروکربورهای ناشی از سوخت ناقص مواد سوختی در هوای تنفسی ما پخش شده‌اند. 

این هیدروکربورها سرطان‌زا هستند. از طرف دیگر در ترکیبات نفتی مثل بنزین و گازوییل، معمولا انواع فلزات سنگین مثل سرب وجود دارند که با سوختن این مواد، در هوا منتشر می‌شوند. اگرچه در سال های اخیر بنزین بدون سرب وارد بازار شده ولی هنوز هم گازوییل و نفت کوره که در صنایع استفاده می شود، سرب دارد که سرطان‌زا هم هست. البته از گاز خطرناک مونوکسید کربن هم نباید غافل شویم، همان گاز بی‌رنگ و بی‌بویی که در زمستان هر سال جان کلی آدم را می‌گیرد و مدام توصیه می‌کنند که باید با لوله بخاری تمامش را بیرون بفرستید.  این گاز که در فضای بسته باعث مسمومیت شدید و مرگ می‌شود، حتی وقتی با لوله بخاری‌ها هم بیرون فرستاده می‌شود باز می‌تواند خطرناک باشد؛ به این خاطر که این همه بخاری‌هایی که در خانه‌ها می‌سوزند، مونوکسیدکربن را در هوا منتشر می‌کنند و در اثر پدیده گلخانه‌ای در فصل سرما، این گاز به اضافه بقیه گازهای مضر به سطح زمین برمی‌گردند و وارد ریه‌های ما می‌شوند. 

خلاصه این‌که زندگی شهرنشینی را از این دردسرها گریزی نیست و ما اگر می‌خواهیم در این هوای آلوده سالم بمانیم، باید چیزهایی را رعایت کنیم که یکی از این چیزها، نوع تغذیه‌مان است. مصرف دوغ و ماست های "پرو بیوتیک" برای مقابله با آلاینده های هوا انتخاب بهتری به شمار می روند.  بر اساس مطالعات و تحقیقات تاکید و توصیه کارشناسان بهداشت و تغذیه مبنی بر افزایش مصرف شیر و لبنیات در جهت کاهش صدمات به دستگاه تنفسی و التهاب دستگاه گوارش ناشی از این آلودگی است .  

لذا شرکت شیر صنایع شیر ایران  پگاه به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان غذای سالم، افزایش سطح آگاهی عموم مردم بویژه ا ستان  تهران و ترویج فرهنگ مصرف شیر و غذای سالم به خصوص شیر و فرآورده های آن را مسئولیت اجتماعی خود می داند و در این راستا ارائه طرحی ویژه جهت کمک به خروج از وضعیت بحران را در دستور کار خود قرار داده است. 

برآنیم با گام هایی استوار و هدفمند در راستای تحقق هدف عالی ارتقای سطح علمی، فرهنگی و سلامتی یکایک شهروندان عزیز کشورمان ، طرح ویژه گسترش سفیران سلامت اطلاع رسانی و ارائه شیر و فرآورده های آن را بصورت گسترده توسط خودروهای توزیع در سراسر تهران را به ا جرا درآوریم، که این طرح مهم  با همکاری شهرداری و اداره سلامت شهرداری وسایر مسئولین قابل اجرا می باشد، تا شاید بتوانیم گام کوچکی در راستای جلوگیری از عواض جبران ناپذیر ناشی از آلودگی هوا با افزایش مصرف شیر برداریم.  

لازم به ذکر است استفاده از تنقلات کم ارزش مثل چیپس و پفک و نوشابه‌های گازدار چون باعث اختلال جذب عناصر مفید در بدن می‌شوند می‌توانند اثرات سوء آلودگی هوا را دوچندان کنند. موادی مثل سوسیس و کالباس به دلیل داشتن مواد شیمیایی و نگهدارنده، علاوه بر این که به خودی خود مضر و سرطان‌زا هستند برای افرادی که در معرض آلودگی هوای شهرها قرار دارند به هیچ‌وجه توصیه نمی‌شوند. به طور کلی ما مردم را به مصرف مواد غذایی تازه و غیرصنعتی تشویق می‌کنیم تا سلامتی‌شان در مواجهه با عوامل خطرناکی مثل آلاینده‌های هوا محفوظ بماند.» 

کودکان و سالمندان به اضافه بیمارن قلبی عروقیو بیماران ریوی، از آسیب پذیرترین گروه ها در مقابل آلودگی هوا هستند و بهتر است خانواده‌ها بیشتر مراقب رژیم غذایی این افراد باشند ضمنا محصولات  سلامتی بخش پگاه  که بیش از 600 نوع می  باشد دز اکثر فروشگاها بزرگ وکوچک نمایندگی ها پگاه سازمان میادین شهرداری قابل دسترس است

عباس موسوی      مدیر روابط عمومی پگاه تهران وکار شناس امور اجتماعی

آلودگی هوا 5

آلودگی هوا 3

آلودگی هوا 1

آلودگی هوا 4

آلودگی هوا 2

(جمعه ۱۱ دی ۱۳۹۴) ۱۲:۰۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها