یکشنبه / ۲۲ آذر ۱۳۹۴ / ۰۹:۵۶
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۶۲۲۱۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

کشورهای توسعه یافته به دنبال فراورده های حلال هستند

رئیس مرکز تحقیقات حلال سازمان غذا و دارو گفت: توجه به حساسیت های استراتژیکی که در خصوص موضوع فرآورده های حلال وجود دارد و نیز تاثیری که جمهوری اسلامی ایران در اعتلای نام اسلام ناب محمدی در جهان داشته و دارد، مرکز تحقیقات حلال جمهوری اسلامی ایران از پیشنهادات تمام متخصصین در علوم مرتبط با این حوزه استقبال می کند تا از نظرات راهبری آنان در سیاست کلان فوق الذکر بهره مند شود.

رئیس مرکز تحقیقات حلال سازمان غذا و دارو پس از عرض تسلیت بمناسبت ارتحال پیامبر اعظم محمد مصطفی (ص) و شهادت سبط اکبر امام حسن مجتبی (ع) و حضرت شمس الشموس علی بن موسی الرضا (ع) بر محبان  اهل بیت (ع) ضمن توصیه به عدم تمرکز صرف بر غذای حلال گفت: توجه به فرآورده های دیگر، در راستای توسعه، تولید و صادرات فرآورده های حلال با محوریت مرکز تحقیقات حلال جمهوری الامی نیز ضروری بنظر می رسد و با توجه به حساسیت های استراتژیکی که در خصوص موضوع فراورده های حلال وجود دارد، مرکز تحقیقات حلال جمهوری اسلامی ایران از پیشنهادات تمام متخصصین در علوم مرتبط با این حوزه استقبال می کند تا از نظرات راهبردی آنان در سیاست کلان این جوزه بهره مند شود.
 
به گزارش خبرنگار به گزارش ایفدونا - Ifdona ، دکتر بهروز جنت با اشاره به اینکه از مهم ‏ترین مباحثی که  اسلام در خصوص مواد غذایی به آن پرداخته و برآن تاکید دارد "حلال" بودن آن است گفت: هم اکنون بالغ از 70 درصد از مسلمانان جهان به دنبال تهیه غذای حلال هستند و این میزان رو به افزایش است.
 
وی گفت: در حال حاضر غذاهای حلال در بسیاری از کشورها شناخته شده است. جالب این که گرایش و تقاضای تهیه و مصرف این فرآورده ها در کشورهای توسعه یافته بخصوص کشورهای اروپایی نیز در حال افزایش است.
 
رئیس مرکز تحقیقات حلال سازمان غذا و دارو یادآور شد:  نکته ی با اهمیت این است که مواد غذایی که با برچسب حلال ارائه می ‏شوند، اطمینان مصرف‏ کننده را جلب نموده  و نوعی بیمه در امنیت غذایی محسوب می شود.
 
جنت اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران نیز در راستای نظام مند نمودن روند تهیه و مصرف فرآورده های سلامت محور حلال اقدام به تاسیس مرکز تحقیقات حلال جمهوری اسلامی نموده و این مرکز با جدیت نسبت به تدوین ضوابط قانونی و شرعی در این خصوص فعالیت دارد.
 
وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت حلیت مواد غذایی درکشورمان که نشات گرفته از آموزه های دینی مردم است، توجه به توسعه وگسترش این فرهنگ از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.
 
رئیس مرکز تحقیقات حلال سازمان غذا و دارو گفت: از آنجایی که موضوع توسعه، تولید و صادرات فرآورده های حلال مبحثی دینی و اعتقادی است، پیشنهادمی شود محتوای آن در سطحی بالاتر از صرف مسائل اقتصادی بررسی شود ضمن اینکه به دلیل اعتقادی و شرعی، شایسته است این مهم با هماهنگی متخصصان علوم فقهی موضوع شناسی شده و از احکام و عناوین فقهی در این خصوص استفاده شود.
 
جنت گفت: موضوع فرآورده های حلال شامل مواد اولیه و فرآورده های غذایی، دارویی، آرایشی و بهداشتی، ملزومات پزشکی، مکمل ها و غذاهای ویژه است.
 
وی ضمن توصیه به عدم تمرکز صرف بر غذای حلال گفت: توجه به فرآورده های دیگر، در راستای توسعه، تولید و صادرات فرآورده های حلال با محوریت مرکز تحقیقات حلال جمهوری اسلامی نیز ضروری بنظر می رسد و باید اقدامات لازم در این خصوص بعمل آید و از آنجایی که تمامی فرآورده های حلال برای تولید و واردات باید مجوزهای لازم را از سازمان غذا و دارو اخذ نمایند، ضرورت دارد در اطلاع رسانی این مسئله اهتمام لازم صورت گیرد.
 
جنت گفت: با توجه به حساسیت های استراتژیکی که در خصوص موضوع فراورده های حلال وجود دارد و نیز تاثیری که جمهوری اسلامی ایران در اعتلای نام اسلام ناب محمدی در جهان داشته و دارد، مرکز تحقیقات حلال جمهوری اسلامی ایران از پیشنهادات تمام متخصصین در علوم مرتبط با این حوزه استقبال می کند تا از نظرات راهبری آنان در سیاست کلان فوق الذکر بهره مند شود.

(یکشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۴) ۰۹:۵۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها