یکشنبه / ۱۵ آذر ۱۳۹۴ / ۱۳:۳۱
سرویس : فرآورده های گوشتی و پروتئینی
کد خبر : ۶۲۱۴۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های گوشتی و پروتئینی

ممنوعیت تبلیغ کالباس و سوسیس در رسانه

عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس با انتقاد از تولید سوسیس و کالباس‌های بی‌کیفیت،‌بر ضرورت بازنگری در تولید و عرضه آنها تاکید وتصریح کرد: ضرورت دارد موضوع ممنوعیت کامل استفاده از خمیرمرغ در تهیه سوسیس و کالباس از سوی وزارت بهداشت با جدیت پیگیری شود.

سلیمان عباسی  بر ضرورت بازنگری در نحوه تولید سوسیس و کالباس در کشور تاکید کرد وافزود: سوسیس وکالباس‌هایی که نحوه تولید آنها با اشکال مواجه است باید مورد بازبینی و بازنگری اساسی قرار گرفته و با نظارت بیشتر تولید آنها در مسیر درست هدایت شوند.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: از آنجایی که افراد نمی‌توانند کیفیت فرآورده‌های گوشتی مانند سوسیس و کالباس را موردارزیابی قرار دهند لذا با اعتمادی که به مسئولان دارند این مواد غذایی را با اطمینان خاطر مصرف می کنند.

از دغذغه‌های دولت باید سالم سازی غذا و ایجاد امنیت غذایی باشد

عباسی با تاکید براینکه از دغدغه‌های دولت باید سالم سازی غذا و ایجاد امنیت غذایی باشد،‌ تصریح کرد: از مسائلی که باید در حوزه سلامت به آن توجه بیشتری شود تامین مواد غذایی سالم و ایمن از سوی متولیان است؛ بر این اساس فرآورده‌های گوشتی مانند سوسیس و کالباس در صورتی در چرخه مصرف شهروندان باید گنجانده شوند که قبل از آن مراحل نظارتی، بهداشتی و استاندارد بودن آنها به صورت جدی مورد توجه قرار گرفته و تایید شده باشد.

ضرورت فرهنگ سازی در خصوص عوارض ناشی از مصرف سوسیس و کالباس

وی بر ضرورت فرهنگ سازی در خصوص عوارض ناشی از مصرف سوسیس و کالباس در کشور تاکید کرد و افزود: با وجودی که مضر بودن مصرف سوسیس و کالباس در رسانه‌ها بارها مطرح شده ولی همچنان از بازار مصرف خوبی در کشور برخوردار هستند؛ بهتر است به دفعات عوارض ناشی از مصرف سوسیس و کالباس به شهروندان اطلاع رسانی شود تا مصرف آنها کاهش یابد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان در مجلس نهم، با انتقاد از تولید سوسیس و کالباس‌های بی کیفیت در کشور،‌ بر ضرورت بازنگری در تولید و عرضه آنها تاکید و تصریح کرد: متاسفانه در تولید برخی از سوسیس و کالباس ها از گوشت دورریختی مانند پوست مرغ و ... استفاده می شود که به خاطر عدم آگاهی شهروندان از چگونگی و نحوه تولید آنها به راحتی مورد استفاده شهروندان قرار می‌گیرند.

این نماینده مردم در مجلس نهم،‌ با تاکید بر اینکه مواد غذایی مضر و زیان آور باید از چرخه تولید و مصرف خارج شوند، گفت: باید از تولید و مصرف مواد غذایی بی کیفیتی که زمینه را برای بروز انواع بیماری ها فراهم می کند جلوگیری شود مگر اینکه در کیفیت شان تغییرات اساسی ایجاد شود.

ضرورت منع تبلیغات مواد غذایی آسیب رسان مانند سوسیس و کالباس در کشور

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نهم، منع تبلیغات مواد غذایی آسیب رسان مانند سوسیس و کالباس را در کشور ضروری خواند و  تاکید کرد: در راستای بهبود تغذیه شهروندان یکبار برای همیشه باید تبلیغات مواد غذایی آسیب رسان به سلامت در کشور ممنوع شود.

منبع غذایی سالم با قیمت مناسب جایگزین فرآورده‌ های گوشتی بی کیفیت شود

عباسی یادآور شد: از آنجایی که افراد به خاطر آسانی تهیه و ارزان بودن از سوسیس و کالباس استفاده می کنند لذا بهتر است منبع غذایی سالم با قیمت مناسب جایگزین فرآورده های گوشتی بی کیفیت شود.

ضرورت جلوگیری از صدور مجوز به احداث کارخانجات سوسیس و کالباس

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس نهم، برضرورت جلوگیری از اخذ مجوز به احداث کارخانجات سوسیس و کالباس در کشور تاکید کرد وافزود: به اطر تعدد کارخانجات سوسیس وکالباس در کشور لذا نظارت‌ها نیز به درستی صورت نمی گیرد که بر همین اساس لازم است مجوز احداث به هیچ فرد یا سازمانی داده نشود و در تولید فرآورده های گوشتی نیز محدودیت ایجاد شود.


مصرف غذاهای بی کیفیت منجر به شیوع بیماری‌های غیرواگیر در کشور می شود

وی با تاکید بر اینکه مصرف غذاهای بی‌کیفیت منجر به شیوع بیماری‌های غیرواگیر در کشور می‌شود، گفت: مصرف بی رویه گوشت‌های فرآوری شده مانند سوسیس و کالباس زمینه بروز انواع سرطان‌ها را فراهم و همچنین هزینه های اقتصادی زیادی را به حوزه سلامت و مصرف کنندگان تحمیل می کند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نهم،  تاکید کرد: از آنجایی که طبق مجوزهای سازمان های استاندارد و غذا و دارو محصولات غذایی به چرخه مصرف شهروندان وارد می شود لذا بهتر است سازمان های مذکور نظارت ها را در این خصوص افزایش دهند؛‌ نباید این  نکته فراموش شود که اگر هر سازمانی به وظیفه خود به درستی عمل کند سوسیس و کالباس های بی کیفیت به راحتی در کشور تولید و عرضه نمی شوند .

ممنوعیت کامل استفاده از خمیرمرغ در تهیه سوسیس و کالباس از سوی وزارت بهداشت

وی با اشاره به ممنوعیت کامل استفاده از خمیر مرغ در تهیه سوسیس و کالباس از سوی  وزارت بهداشت،‌ اظهار داشت: این اقدام،‌ اقدامی مناسب و شایسته است و می طلبد که نظارت بیشتری از سوی متولیان در این خصوص صورت گیرد.

سوء مدیریت برخی از سازمان‌ها هزینه‌های زیادی را به وزارت بهداشت تحمیل کرده

این نماینده مردم در مجلس نهم، با انتقاد از اینکه سوءمدیریت برخی از سازمان‌ها هزینه‌های زیادی را به وزارت بهداشت تحمیل کرده، گفت: متاسفانه به خاطر غفلت و سهل‌انگاری برخی از  سازمان‌ها که آموزش‌های لازم را در خصوص نحوه تولید یا نگهداری مواد غذایی به درستی به کارخانجات  ارائه ندادند یا نظارت درستی در این خصوص نداشته اند لذا مصرف غذاهای بی کیفیت،‌ شهروندان را با بیماری‌های هزینه‌بر و صعب العلاج مواجه کرده که به همین خاطر وزارت بهداشت نیز باید هزینه‌های زیادی را بابت درمان این بیماری ها متحمل شود در حالی که با اندکی توجه بیشتر می توان از بار اقتصادی بیماری ها کاست و در قسمت های دیگر حوزه سلامت استفاده کرد.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس نهم، ارتقای کیفیت مواد غذایی را در افزایش سلامت شهروندان، کاهش و کنترل هزینه های درمان موثر خواند.

عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: گروه‌های نظارتی مقرر در دستگاه‌ها باید طبق وظایف و معیارهای شغلی خود نظارت بیشتری بر چگونگی تولید و عرضه موادغذایی داشته باشند تا تخلفات در زمینه موادغذایی و آشامیدنی در کشور کاهش یابد.
(یکشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۴) ۱۳:۳۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها