شنبه / ۱۴ آذر ۱۳۹۴ / ۱۲:۲۲
سرویس : فرآورده های گوشتی و پروتئینی
کد خبر : ۶۲۱۱۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های گوشتی و پروتئینی

مسئولان واقعیت‌ها را در رابطه با مواد غذایی به مردم اطلاع رسانی کنند

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کارخانه های سوسیس و کالباس به جای خمیر مرغ از گوشت مرغ استفاده کنند، گفت:درنشست هایی که با مسئولان سازمان غذا و دارو و سازمان بهداشت برگزار شده بر ضرورت برخورد با متخلفان که با سلامت مردم بازی می کنند، تاکید شده است.

رحمت‌الله نوروزی با بیان اینکه در تولید سوسیس و کالباس استفاده از خمیرمرغ ممنوع است، گفت:استفاده ازگوشت مرغ به جای خمیر آن باید درتمام کارخانه های تولید سوسیس و کالباس الزامی شود.

نوروزی با بیان اینکه در تولید برخی از سوسیس و کالباس‌ها از ضایعات مرغ و گوشت دورریختنی استفاده می‌شود، افزود:نهادهای مربوطه مانند سازمان غذا و دارو و سازمان استاندارد با نظارت دائمی باید با کارخانه های متخلف برخورد کنند.

مسئولان باید واقعیت‌ها را در رابطه با مواد غذایی به مردم اطلاع رسانی کنند

نماینده مردم علی آباد کتول درمجلس شورای اسلامی با اشاره به قیمت گران سوسیس و کالباس ادامه داد:کارخانه‌ها نگران سود خود نباشند که با استفاده از گوشت مرغ نیز به سود موردنظر دست پیدا می کنند.

نوروزی با تاکید براینکه باید برندهای استاندارد به مردم معرفی شود،اظهارداشت:مسئولان باید واقعیت‌ها را در رابطه با مواد غذایی به آحاد جامعه اطلاع‌رسانی کنند و با اقدامات عملی ازتولید دوباره این محصولات جلوگیری کنند.

افزایش ابتلا به سرطان با مصرف مواد غیراستاندارد

وی با بیان اینکه ابتلا به سرطان درکشور رو به افزایش است،افزود:مصرف این مواد غیراستاندارد به شیوع و افزایش سرطان گوارش در کشور منجر شده که با تغییر فرهنگ غذایی،‌آموزش و اطلاع رسانی درست می توان مصرف گوشت های فرآوری شده را در کشور کاهش داد.

عضوکمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به پیگیری‌های کمیسیون کشاورزی در این رابطه تصریح کرد:درنشست هایی که با مسئولان سازمان غذا و دارو و سازمان بهداشت برگزار شده بر ضرورت برخورد با متخلفان که با سلامت مردم بازی می کنند، تاکید شده است.
(شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۴) ۱۲:۲۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها