سه شنبه / ۱۰ آذر ۱۳۹۴ / ۱۱:۱۳
سرویس : خشکبار، حبوبات و تنقلات
کد خبر : ۶۲۰۸۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خشکبار، حبوبات و تنقلات

نحوه دریافت سود فروش آجیل و خشکبار از خریدار

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار با بیان این مطلب گفت: بیشترین تخلفاتی که به واحدهای صنفی آجیل فروشان نسبت می دهند به درصد سود در این صنف باز می گردد. طب

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار با بیان این مطلب در گفت و گو با اتاق خبر گفت: بیشترین تخلفاتی که به  واحدهای صنفی آجیل فروشان نسبت می دهند به درصد سود در این صنف باز می گردد.  طبق قانون، این واحدهای صنفی تنها مجاز به افزایش ۱۰ درصد نرخ محصول هستند اما در عمل به دلیل هزینه های زیادی که واحدهای صنفی در بخش تولید متحمل می شوند، آن ها مجبور به جبران این هزینه ها از طریق دریافت  سود بیشتر هستند.

مصطفی احمدی تصریح کرد: اتحادیه در حمایت از واحدهای صنفی خود طرح افزایش نرخ سود را ارائه کرده است که این موضوع با موافقت اعضای هیأت رئیسه اتاق اصناف مواجه شده است و اگر هیأت عالی نظارت نیز بپذیرد قیمت آجیل و خشکبار افزایش خواهد یافت.

وی عنوان کرد: نرخ آجیل و خشکبار را بازار تعیین می کند. به عنوان مثال؛ یک سال بارندگی خوب است و شما محصول خوبی به دست می آورید که از نظر کمی و کیفی نیز در شرایط مناسبی است اگر نرخ مصوب داشت  آجیل فروش باید پایین تر از نرخ مصوب می فروخت که این عمل منجر به تشویش اذهان عمومی می گردید.

احمدی در بخش دیگری با اشاره به مفاد تفاهم نامه ای که میان دو اتحادیه قنادان و آجیل فروشان در گذشته منعقد شده است، اعلام کرد: با توجه به تغییرات و اصلاحاتی که در قانون نظام صنفی کشور صورت گرفته است دیگر نیازی یه این تفاهم نامه نیست.

وی تصریح کرد: با توجه به قوانین جدید و اینکه یک واحد صنفی می تواند از دو اتحایه جواز کسب دریافت کند بنابراین دیگر نیازی به این تفاهم نامه نیست. اگر یک قنادی تمایل به فروش آجیل دارد می تواند اقدام به دریافت جواز کند و یا بالعکس.

احمدی با بیان اینکه قنادان تنها مجاز به فروش آجیل و خشکبار بسته بندی شده هستند، اعلام کرد: قنادان با این بهانه تخلف می کنند و آجیل به صورت فله ای می فروشند، طبیعی است که قنادان از این تفاهم نامه رضایت داشته باشند.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار در ادامه افزود: این تفاهم نامه در این سال ها تنها به نفع قنادان بوده است، به زودی با اعضای هیأت رئیسه اتحادیه قنادان در این خصوص جلسه ای خواهیم داشت.
(سه شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۴) ۱۱:۱۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها