سه شنبه / ۱۰ آذر ۱۳۹۴ / ۰۹:۳۸
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۶۲۰۷۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

انتقاد ازعرضه گوجه‌فرنگی 7500 تومانی

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس، با منفی ارزیابی‌کردن رشد چندبرابری نرخ گوجه فرنگی در بازار،گفت: رشد چند برابری نرخ این محصول نتیجه حضور دلالان در بازار بوده که تثبیت نرخ ها باید با نظارت بر نحوه عرضه محصولات همراه شود.

محمدتقی توکلی ،با منفی ارزیابی کردن رشد چندبرابری نرخ گوجه فرنگی دربازار،گفت:محدودیت عرضه و جو روانی در خصوص کاهش تولید این محصول به رشد قیمت آن منجر شده است.

نماینده مردم الیگودرز درمجلس شورای اسلامی، با تاکید براینکه تولید گوجه فرنگی درکشور همسو با نیاز داخل است،افزود: با توجه به کافی بودن تولید درکشور نیازی به واردات این محصول برای تنظیم بازار وجود ندارد.

رشد چند برابری نرخ گوجه فرنگی نتیجه حضور دلالان در بازار

وی با بیان اینکه علت رشد چند برابری نرخ گوجه فرنگی حضور دلالان در بازار و اثرگذاری آن ها بر قیمت ها است،تصریح کرد:ایجاد ثبات قیمتی در بازارگوجه‌فرنگی و سایر محصولات مصرفی مردم نیازمند نظارت بر نحوه عرضه محصولات به بازار است.

توکلی با تاکید براینکه تفاوت قیمت گوجه فرنگی و سایر محصولات کشاورزی در محل تولید و عرضه آن نشان از دستکاری نرخ ها از سوی دلالان دارد،تاکید کرد:گاهی جوروانی حاکم بر بازار و پراکنده شدن برخی شایعات درخصوص کمبود محصولی به رشد قیمت آن منجرمی شود.

ضرورت کاهش قیمت گوجه فرنگی

این نماینده مردم درمجلس نهم، با ضروری خواندن کاهش قیمت گوجه فرنگی در بازار،افزود: دولت با نظارت بربازار باید از نفوذ دلالان و نرخ گذاری برمحصولات کشاورزی جلوگیری کند.

وی با بیان اینکه بسیاری از استان‌های کشور در زمینه تولید گوجه فرنگی فعال هستند،تاکید کرد:باتوجه به تولید انبوه گوجه‌فرنگی درکشور کمبودی ازحیث تولید که به افزایش قیمت منجرشود،نداریم.

نایب‌رئیس کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس،یادآور شد: نظارت بر بازار برای تنظیم قیمت‌ها ضرورتی است که دربرخی از محصولات کشاورزی کمتر دیده می شود.
(سه شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۴) ۰۹:۳۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها