سه شنبه / ۱۰ آذر ۱۳۹۴ / ۰۹:۲۷
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۶۲۰۷۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های لبنی
اتحادیه صنایع لبنی کشور:

40 درصد واحدهای لبنی کشور فعالند

مدیرعامل اتحادیه صنایع لبنی کشور به قطع یارانه شیر از دولت دهم تاکنون اشاره کرد و گفت: متاسفانه با این اقدام فقط حدود 40 درصد صنایع لبنی فعالند و آنها نیز با نیمی از ظرفیت اسمی خود کار می کنند.

محمدرضا اسماعیلی افزود: از زمان قطع یارانه شیر تاکنون حدود 50 درصد واحدها از چرخه تولید خارج و یا برخی نیز با نیمی از ظرفیت اسمیشان فعالیت می کنند.
وی اظهارداشت: کارخانجات لبنی علاوه بر خرید شیرخام دارای هزینه هایی همچون آزمایش های روی شیر، فراوری، ارزش افزوده، افزایش دستمزد کارگری و تنوع بسته بندی هستند که کاهش حاشیه سود آنان را منجر شده است.
وی اضافه کرد: بنابراین درحال حاضر نه تنها دامداران بلکه صنایع لبنی نیز زیان می دهند.

** لبنیات هیچگونه افزایش قیمتی ندارد
مدیرعامل اتحادیه صنایع لبنی کشور درباره اخبار منتشر شده در برخی رسانه ها درباره افزایش قیمت فراورده های لبنی نیز گفت: امسال افزایش قیمت جدیدی در فرآورده های لبنی نداشته ایم.
وی تصریح کرد که هیچگونه افزایش قیمتی مورد تائید اتحادیه لبنی نیست.
اسماعیل نیا تاکید کرد: تولیدکنندگان فراورده های لبنی آگاهند که بازار توان افزایش مجدد قیمت شیر و فرآورده های لبنی را ندارد زیرا در صورت هرگونه افزایشی به طور مجدد با کاهش مصرف مواجه خواهیم شد.
وی ادامه داد: ممکن است با توجه به شرایط فعلی، برخی واحدهای تولیدی خودسرانه اقدام به افزایش قیمت برخی از محصولات خود کرده باشند که در صورت شناسایی، متخلفان مورد پیگیری قرار می گیرند زیرا این اقدامات خودسرانه به ضرر صنعت لبنیات است.
به گزارش ایرنا، مدیرعامل اتحادیه صنایع لبنی کشور هفته گذشته در گفت و گو با ایرنا اعلام کرد که به دلیل حذف یارانه شیر، مصرف سرانه آن در کشور به کمتر از 60 لیتر رسیده در حالی که متوسط مصرف جهانی شیر 150 لیتر است./ ایرنا
(سه شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۴) ۰۹:۲۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها