یکشنبه / ۸ آذر ۱۳۹۴ / ۰۹:۴۴
سرویس : صنعت برنج و ماکارونی
کد خبر : ۶۲۰۳۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنعت برنج و ماکارونی

قیمت برنج خارجی افزایش می‌یابد

رئیس هیئت مدیره انجمن وارد کننده برنج ایران با اشاره به رفع ممنوعیت ثبت سفارش برای واردات برنج به کشور گفت: اعمال تعرفه جدید بر واردات برنج موجب می‌شود در آینده هر کیلو برنج خارجی 200 تومان افزایش قیمت داشته باشد.

احمد به حق، با بیان اینکه میزان نیاز بازار داخلی در برنج در سال 3 میلیون و 200 هزار تن است گفت: با توجه به اینکه تولید داخلی برنج تنها یک میلیون و 700 هزار تن است از این رو باید سالیانه یک میلیون و 500 هزار تن برنج برای تأمین 100 درصدی بازار وارد کشور شود.


وی افزود: در بخش واردات برنج، وارد کنندگان هیچ محدودیتی برای واردات این کالای خوراکی از کشورهای مختلف ندارند ولی از آنجایی که ذائقه ایرانی با برنج هندی در طول سال‌های گذشته بیشتر سازگار بوده از این رو پیش بینی می‌شود بیشترین میزان واردات مربوط به برنج هندی باشد.

به‌حق با اشاره به اعمال تعرفه جدید برای واردات برنج خارجی به کشور اظهار داشت: بر اساس مصوبه شورای اقتصاد تعرفه برنج 40 درصد به علاوه هر کیلو 500 تومان تعیین شده که همین امر موجب می‌شود تا قیمت برنج خارجی ظرف ماه‌های آینده به ازای هر کیلو 200 تومان افزایش قیمت داشته باشد.

به گفته رئیس انجمن واردکنندگان برنج ایران تعرفه واردات برنج خارجی به کشور بسیار بالا است و البته علت اعمال تعرفه 40 درصد به علاوه هر کیلو 500 تومان را، مسئولین حمایت از تولیدات داخلی در این بخش اعلام می‌کند.


وی ادامه داد: رفع ممنوعیت ثبت سفارش برای واردات برنج خارجی، موجب محدود شدن هر چه بیشتر قاچاق این کالا به کشور می‌شود معضلی که ظرف یک سال الی یک سال و نیم گذشته بسیار به بازار برنج خارجی در ایران و نیز مصرف کنندگان داخلی آسیب زده است./  باشگاه خبرنگاران جوان
(یکشنبه ۸ آذر ۱۳۹۴) ۰۹:۴۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها